"Країна мрій"
Володимира Зеленського
Передвиборна програма Володимира Зеленського має назву "Крана мрій" і побудована як антитеза тим основним проблемам з якими країна стикається сьогодні. Своїм головним завданням він визначає зміну системи заради майбутнього і одразу зазначає, що для цього йому потрібен лише один термін.
Він акцентує увагу на штучному розділенні українського суспільства і зазначає, що насправді є лише один поділ: ми і вони. "Ми – це Народ України. Вони – це "політичні пенсіонери", які кочують із влади до опозиції, з партії в партію і постійно створюють собі вигідне місце, прикриваючись недоторканністю".

Звідси своїм головним завданням Зеленський вважає приведення у владу порядних і патріотичних фахівців. Його програма спрямована на створення образу людини, якій все набридло і яка здатна зруйнувати прогнилу до кісток систему, закласти ґрунт для якісного зростання і створити умови для приходу у владу молодих і креативних людей.
Досягненню мрій у внутрішній політиці, на думку Зеленського, має сприяти:
народовладдя через референдум та інші форми прямої демократії із максимальним використанням новітніх технологій
скорочення кількості функцій держави, зосередження на людині та її потребах, а не на державі
запровадження відкритих списків на парламентських та місцевих виборах
позбавлення депутатського мандату за "кнопкодавство" та прогули
запровадження інституту мирових суддів, які будуть обиратись народом, а також створення суду присяжних для кримінальних злочинів
розбудова професійної армії, викорінення корупції з цієї сфери
позбавлення можливості СБУ займатись економічними злочинами
зняття недоторканності з Президента України, народних депутатів та суддів, унормування процедури імпічменту Президенту України та створення можливості відкликання народного депутата України
повна відкритість діяльності влади та автоматизація публічних процесів онлайн
перемога над корупцією: унеможливлення виходу корупціонера під заставу; конфіскація майна і довічна заборона обіймати державні посади для засудженого за корупцію; захист держави та матеріальне заохочення для викривача корупції; максимальна підтримка з боку держави новоствореним антикорупційним органам і Вищому антикорупційному суду
Народовладдя через референдум красиво звучить в теорії, проте на практиці може перетворитись в плебісцит і засіб маніпуляції масовою свідомістю українців за зразком референдуму щодо Брекзіт. Проте сучасні технології дійсно можуть допомогти в підвищенні якості референдумів і залученні великої кількості громадян до процесу керування країною. Проблемною залишається технічна можливість реалізації таких планів, адже далеко не всі українці вміють користуватись Інтернетом і мають можливість доступу до нього. Скорочення кількості функцій держави, які сьогодні часто дублюються у діяльності різних органів, може дійсно привести до зменшення неефективного втручання держави у суспільні сфери, особливо в ті, які мають високий потенціал саморегуляції.

Зняття недоторканності є спірним моментом, адже вона виступає гарантією незалежності від політичних впливів на діяльність чи то президента, чи депутата, а тим більше судді. Особливо негативним таке рішення може бути в суспільствах, що розвиваються і які мають низький рівень політичної культури та неефективні правоохоронні органи.

Впровадження системи з відкритими списками може позитивно вплинути на якісний склад представницьких органів законодавчої влади, забезпечити роботу соціальних ліфтів і покращити зв'язок виборця з депутатом, проте така система може породити диспропорцію в аспекті регіонального представництва в парламенті.

Покарання за "кнопкодавство" і прогули народних обранців може позитивно вплинути на якість виконання ними своїх обов'язків, проте реалістичність прийняття такого закону викликає сумніви, адже передбачає внесення змін в Конституцію України та Закон України "Про Регламент роботи Верховної Ради".

Запровадження інституту мирових суддів, які будуть обиратись безпосередньо громадянами є позитивною новацією, проте навряд чи на цьому може закінчитись реформування судової влади на всіх рівнях.

Положення про розбудову професійної армії виглядає неповним, адже не містить конкретних механізмів досягнення поставленої мети. Забрати в СБУ можливість розслідування економічних злочинів і "кошмарення" бізнесу, що створює колосальні корупційні ризики, є нагальною потребою.

Антикорупційні заходи Володимира Зеленського відповідають реальним потребам українського суспільства і не входять в розбіжність з пропозиціями наших західних партнерів.

Забезпечення відкритості діяльності влади та автоматизація всіх публічних процесів онлайн може призвести до позитивних зрушень і має всі підстави бути реалізованою в досить короткі терміни за умови наявності політичної волі, хоча і потребує значних коштів з державного бюджету.
Зовнішня політика Володимира Зеленського
1
Ми повинні вибороти мир для України
2
Розрахунок на підтримку підписантів Будапештського меморандуму та партнерів з ЄС
3
Рух до НАТО «та інших безпекових об'єднань» - запорука нашої безпеки
Цілісну стратегію поки що важко розгледіти. Боротьба за мир може набувати надто різноманітних форм, в тому числі за мир можна боротися й воюючи. Проблема України полягає не в тому, щоб отримати мир, а в тому, щоб його умови максимально наблизити до власної т.зв. «кращої альтернативи переговорам». А як раз про це поки що в програмі не йдеться. Більше того – поки незрозумілі навіть цілі й червоні лінії, які Україна обстоюватиме на гіпотетичних переговорах з Москвою.

У розрахунку на допомогу партнерів немає нічого поганого, але проблема в тому, що ми а) не знаємо точно, хто є нашими партнерами; б) часто переоцінюємо своє значення для інших держав; в) часто не знаємо самі, якої допомоги нам треба. В даному випадку посилання на Будапештський меморандум не виглядають хорошим планом, тому що можливості цього інструменту давно вичерпані. Що ж стосується наших «партнерів з ЄС», то ми вже зіткнулися із тим, що позиції держав-членів ЄС з українського питання значним чином розходяться, і, скоріше, будуть далі розходитися, ніж зближуватися. Спільний знаменник у вигляді збереження існуючого режиму антиросійських санкцій – це реалістична планка прагнень. В усьому іншому отримати єдину позицію держав-членів ЄС буде дуже важко. Скоріше за все українській дипломатії доведеться мати справу як раз із протилежним.

Від успіху у пошуку союзників в Європі, а не від референдуму всередині України, залежатиме й шлях до членства в НАТО. Іншими словами, запорука нашої безпеки – це не стільки членство в системі колективної безпеки, скільки здатність робити внески в безпеку інших. В нинішньому стані Україна являє собою радше додатковий ризик, ніж цінного союзника, а тому ставка на членство в НАТО не буде грати так само, як не грала і протягом попередніх п'яти років.




Аналіз економічних програм
Аналізуючи економічну програму Володимира Зеленського, відмітимо що:
Монетизація пільг і субсидій при монополії на ринку постачальників комунальних послуг, коли споживач не матиме вибору кому платити кошти, та при значному зубожінні населення, коли гроші можуть бути використані не за призначенням, може лише погіршити ситуацію з оплатою комунальних послуг.
Пункт щодо забезпечення державою всіх мешканців доступом до швидкого Інтернету є дискусійним, оскільки задля вирішення даного питання необхідні ще пристрої та комп'ютерне обладнання, що ляже значним тягарем на український бюджет, враховуючи що ми не маємо власних аналогів.
Відкриття українського ринку для кращих іноземних закладів освіти може мати негативні наслідки для української економіки, оскільки може стимулювати закриття українських ВУЗів та призвести до відтоку молодих студентів/вчених за кордон.




© Aпостроф, 2019
Made on
Tilda