ESG-стратегія компанії IBM
Як професійний досвід імплементувати в сталий розвиток
Міжнародна компанія IBM - яскравий приклад того, що в процесах сталого розвитку компанії не обов'язково винаходити велосипед. Можна просто робити для суспільства і екології те, що компанія робить на комерційній основі. Але почати варто зі свого персоналу.

International Business Machines Corporation є одним з найбільших в світі виробників комп'ютерів і програмного забезпечення для них. Центральний офіс компанії знаходиться в США, проте її представники працюють більш ніж в 170 країнах світу, а загальний штат складає 330 000 співробітників.

Журналісти "Апостроф" досліджували ESG-звіти IBM, щоб зрозуміти, як великі міжнародні компанії в сучасних умовах підходять до питання стійкості. І варто сказати, масштаби соціальних, екологічних і корпоративних ініціатив компанії IBM вражають. Однак, для менших компаній в досвіді IBM важливі не масштаби, а підхід.

Соціальна сфера
Те, як компанія IBM використовує свої професійні навички для забезпечення цілей сталого розвитку, демонструє її реакція на пандемію Covid-19 в Італії.

У лютому 2020 року, коли вплив COVID-19 в Італії став очевидним і школи почали закриватися на карантин, компанія зрозуміла, що ці школи не мають ресурсів для дистанційного навчання. Хоча їх і почали забезпечувати необхідними програмами, однак ці програми вимагали знань. Тоді працівники IBM почали безкоштовно допомагати налаштовувати систему і вчили викладачів користуватися нею. Фахівці компанії працювали в 150 загальнодержавних школах Італії. Згодом програму підтримки поширили і в інші країни. Зараз фахівці підтримують понад 250 тис. Учнів в тисячах шкіл і університетів по всьому світу.

"Вірус зупинив багато, але ми не змогли дозволити йому зупинити освіту",- говорять в IBM.
Дівчат залучають до технологій
У 2019 року в Індії почали 3-річну навчальну програму для дівчат, яка ламає стереотипи про те, що технології повинні займатися тільки чоловіки. Проект охопив більше 200 тис. Школярок. Зараз IBM співпрацює з 10 штатами і охоплює 600 загальноосвітніх шкіл і 78 000 учнів.

"Школам потрібно розірвати будь-які гендерні уявлення про інтелект і заохочувати дівчат не тільки вивчати науку на середньому і вищому рівнях, а й будувати кар'єру в цій сфері", - зазначив керівник IBM CSR Маной Балахандран.

Ініціатива також включає підвищення кваліфікації для вчителів, а працівники IBM працюють наставниками по всьому світу.
Мобільні групи працівників
Співробітники IBM з різних країн об'єднуються в групи і підтримують найважливіші ініціативи громадських організацій в таких сферах, як освіта, захист навколишнього середовища, здоров'я та економічний розвиток.

З початку проекту в 2008 році більше 4000 фахівців взяли участь у роботі 350 груп в 40 країнах світу. Вони поділилися інтелектуальним капіталом на суму понад 80 млн доларів США в рамках більш ніж 1400 проектів.
Індія
Група CSC займалася ліквідацією сільської бідності. Вона розробила програму для отримання більшого прибутку від інвестицій в IT
Гана
Група IBM CSC допомогла збільшити поставки медичних препаратів
Мексика
На 41% збільшили кількість пожертвувань продуктів харчування. Це дозволило нагодувати додатково 15 000 чоловік щомісяця. На тлі цього успіху такі ж програми розробили в Еквадорі, Колумбії і Аргентині
Кенія
Відкрили Жіночий підприємницький фонд. До 2019 року там навчили майже 90 000 жінок і створили 25 бізнес-клубів.
Румунія
Розробили план для місцевого університету, створивши там суперкомп'ютерний центр. Це допомогло університету залучити партнерів і підвищити рівень працевлаштування своїх студентів
Підтримка міст
Протягом 8 років компанія IBM давала г ранти містах на реалізацію корисних для людей ініціатив. Боролися з дорожніми пробками, забрудненням повітря, бідністю та іншими проблемами сучасних міст. Охопили 138 міст.

В Алабамі консультанти IBM разом з фахівцями міських адміністрацій розробили ефективні маршрути без пробок для доставки продуктів харчування людям, які їх потребують. Міська транспортна організація і Громадський банк їжі центральної Алабами користуються цими маршрутами.

Разом з Twitter компанія IBM скористалася своїми знаннями в області когнітивних розрахунків та аналітики соціальних платформ і створила програму для ефективного оповіщення населення про надзвичайні ситуації в австралійському Мельбурні.

У Дубліні група фахівців, в тому числі і фінансові експерти, допомогли муніципальному підприємству правильно налагодити роботу по виготовленню і розподіл сонячної енергії.

А в Сан-Хосе розробили додаток, яке допомагало місцевим жителям оперативно дізнаватися про доступне житло і бронювати його.
Технічна допомога на мільйони доларів
Щорічно IBM витрачає кілька десятків мільйонів доларів, щоб безкоштовно надавати консультації та програмні рішення некомерційним організаціям і навчальним закладам. Програма таких інтелектуальних грантів почалася ще в 2012 році і охоплює більше 60 міст. Це стосується охорони здоров'я, освіти, контролю надзвичайних ситуацій, створення робочих місць і створення можливостей для молоді.

Наприклад, в Кореї група вчених і консультантів IBM підвищила точність прогнозування якості повітря. Завдяки цьому влада інформувала населення про поганий стан повітря і люди могли залишатися вдома, або ж брати з собою засоби захисту.

IBM також розробила аналітичний розв'язок шеньчженських центру контролю і профілактики захворювань в Китаї і дала можливість безкоштовно скористатися своїми технологіями і програмним забезпеченням.

А в США одна з некомерційних організацій отримала від компанії програмне забезпечення для кіберрозвідку, щоб ефективно боротися з торгівлею людьми. Програма дозволяє виявляти і відстежувати цілі мережі торгівлі людьми за ознаками їх онлайн-діяльності.
Екологія
IBM декларує відповідальне ставлення до екології та щорічно звітує про успіхи в основних сферах: промислова безпека, збереження енергії та інших ресурсів, захист середовища і виробництво екологічної продукції.
Енергозбереження
Програма енергозбереження в IBM працює з 1973 року. Компанія публічно заявляла, що вважає зміни в кліматі серйозною екологічною проблемою.

З 1990 по 2017 роки завдяки ініціативам з енергозбереження IBM зберегла 7,4 млн МВт / год електроенергії. Це дозволило зменшити потенційні викиди вуглекислого газу на 4,4 млн тонн. Крім того, компанія заощадила за цей період 616 млн доларів США.

Мета IBM полягає в тому, щоб щорічно зберігати мінімум 3,5% від загального обсягу спожитої електроенергії. Вперше мета досягли в 2017 році, коли ця цифра становила 4,2%, а в 2019 рекорд перевершили - 4,5%.

Зменшення викидів CO2, які вдається реалізувати завдяки енергозбереженню, в IBM називають рівним тому, що прибрати з доріг 10 000 автомобілів.

Також IBM активно переходить на "зелене" електропостачання. У 2020 році більше 20% спожитої електроенергії склала електроенергія з відновлюваних джерел. Її виробляють на вітряних електростанціях, великих і малих ГЕС, біоелектростанціях і сонячних електростанціях. IBM має контракти на закупівлю "зеленої енергії" більш ніж в 20 країнах світу.
Утилізація
Програма з утилізації відходів в IBM також діє досить давно - з 1991 року. Уже тоді компанія ставила перед собою амбітну мету - вдаватися до повторного використання або переробки відходів, щоб відправляти на звалища не більше 3% від загального обсягу.

Сказано зроблено. У 2017 році глобальна служба PELM IBM утилізувала 26,5 тонн відходів, відправивши на сміттєві полігони мізерні як для сучасного світу 0,7%.
Упаковка товару
Інженери розробляють упаковку, яка містить мінімум токсичних речовин, а більшість барвників повинні бути натуральні.

Крім того, компанія ніколи не була щедрою на кількість пакувальних матеріалів для продукції. Там за цим жорстко стежать і економлять, а результат економії - 900 млн дол. В рік.

"Ми використовуємо мінімальний обсяг упаковки, який дозволяє забезпечити захист продукції при транспортуванні. Ми також рекомендуємо постачальникам користуватися переробленими і такими, що підлягають переробці, матеріалами і заохочуємо повторне використання",- говорять в IBM.
Жорсткі вимоги до постачальників
IBM вимагає від своїх постачальників дотримання стандартного набору вимог і соціально відповідальної поведінки. Це, зокрема, захист навколишнього середовища. IBM безпосередньо або через сторонніх аудиторів регулярно перевіряє показники постачальників в питаннях соціальної та екологічної відповідальності.

Від постачальників паперових і дерев'яних матеріалів вимагають надавати докази того, що їх джерела отримання продукції сертифіковані за незалежною схемою сертифікації. Зараз більше 98% паперово-дерев'яної продукції IBM купує в тих постачальників, хто надав подібні гарантії.

"Ми проводимо оцінку постачальників перед початком співпраці, а потім раз на три роки. Наша мета полягає в тому, щоб користуватися послугами тільки тих постачальників, які демонструють серйозну увагу до захисту навколишнього середовища, включаючи дотримання законів і норм в цій сфері, а також наявність ефективних методів управління", - відзначають в IBM.
Співробітники
Вся корпоративна культура компанії побудована на рівності. До того ж IBM має давні традиції у формуванні інклюзивної, расово і гендерно рівного підходу до формування свого робочого колективу. Наприклад, перші темношкірі працівники в компанії з'явилися ще в 1899 році.
Для дотримання рівності створили спеціальні комітети
У 1995 році IBM створила спеціальні комітети по захисту інтересів азіатів, індіанців, латиноамериканців, чорношкірих. Також працювали комітети, які захищали права людей з інвалідністю та представників ЛГБТ-спільнот.

"Членам комітетів пропонували поглянути на IBM очима цих груп для розробки стратегії забезпечення їх комфорту, продуктивної роботи і захисту їх інтересів",- говорили в IBM.

Пізніше на основі комітетів утворилися поради, які до сих пір представляють ці групи співробітників.
Людям з інвалідністю - програма інтеграції
Новітні технології, розроблені фахівцями IBM, компанія використовує для інтеграції своїх же працівників - людей з інвалідністю.

Нещодавно IBM запустила рішення для автоматичного створення і редагування субтитрів для людей з порушенням слуху. А для співробітників зі слабким зором розробили голосове програмне забезпечення, що допомагає швидко і ефективно користуватися різними програмами.
Жінки на високих посадах
Програма розвитку лідерів Elevate, яку ввели в IBM, допомагає жінкам готуватися до переходу з керівних посад середнього рівня на посади у вищому керівництві. Це індивідуальні навчальні плани, наставництво і можливості для стажування.

Програму започаткували реалізувати в 2015 році. За чотири роки вона охопила близько тисячі жінок у багатьох країнах світу.

Для IBM доступ жінок до високих керівних посад - це не тільки окремі проекти і озвучені меседжі, а й загально-корпоративна філософія.
Вірджинія Рометті
голова ради директорів, президент і директор компанії IBM

Підтверджує це Вірджинія Рометті - голова ради директорів, президент і директор компанії IBM. У 2012 році вона стала першою жінкою-керівницею великої компанії. До цього займалася продажами, маркетингом і стратегією. А почала працювати в IBM ще в далекому 1981 на посаді системного інженера в Детройтському офісі компанії.

"У світі, в якому жінки становлять менше 5% генеральних директорів, IBM пишається головою своєї ради директорів, яка відкриває потенціал для розвитку різноманіття. IBM домоглася чудових результатів у сфері забезпечення гендерної рівності на робочому місці", - коментують в IBM.
Перезавантаження для співробітників
Окрема програма Tech Re-Entry допомагає тим, хто мав значну перерву в професійній діяльності. Уже кілька років її реалізують для працівників різних офісів IBM. Ідея програми полягає в тому, щоб полегшити людям процес повернення до роботи. Наприклад, якщо жінка повертається з декретної відпустки.

"Коли моїм дівчаткам виповнилося два роки і вони стали більш самостійними, я почала своє повернення до роботи. Тоді я побачила пост, що для участі в програмі потрібно мінімум два роки перерви. Це був якраз мій випадок",- зазначила співробітниця компанії Каруна.

Навіть ті, хто свого часу вирішив спробувати себе в іншій сфері, завжди можуть повернутися завдяки лояльній програмі Tech Re-Entry.

Програма передбачає індивідуальні тренінги з експертами по предметних дисциплін і самостійне вивчення кураторських навчальних програм. Учасники групи повернення працюють з реальними кейсами компанії, розвивають не тільки hard-skills, а й soft-skills: правила спілкування, презентації ідеї, критичного мислення і прийняття рішень.

По тому, як компанія ставиться до своїх працівників, часто стає чітко зрозуміло, як вона ставитися до своїх клієнтів і суспільству в цілому.
Більшість великих компаній, в тому числі і IBM, починали свій сталий розвиток з налаштування внутрішньої корпоративної культури. Потім, маючи авторитет, починали залучати своїх працівників до соціальних проектів, які згодом масштабируются, ростуть разом з компанією і перетворюються в глобальні ініціативи, здатні змінити цей світ.
Автор: Артур Пріхно
Дизайн: Анастасія Гребеннікова

Фото: ibm.com і pixabay.com
© Апостроф, 2021
Made on
Tilda