АННА ГОРКУН
СЕО та власниця "46 Parallel Wine Group"

Два роки,
якими можна пишатися!
46 Parallel Wine Group – молода українська виноробна компанія Анни та Тараса Горкунов, які вірять в українське вино та хочуть, щоб локальним продуктом пишалися споживачі. Всього за два роки існування 46 Parallel Wine Group завоювала понад 73 нагороди, у тому числі на міжнародній арені, прославила українські вина на чотирьох континентах, відкрила вина України світу на виставках у Лондоні та Парижі, США та Японії, вивела українські вина в число кращих вин світу.
2 лютого 2022 року компанія відсвяткувала свої 2 роки!
Анна Горкун, СЕО та співвласниця 46 Parallel Wine Group, розповіла про те, якими були ці 2 роки, про виробництво вина та особливості його просування на українському та зарубіжних ринках, як компанії вдалося отримати світове визнання та чому українськими винами є привід пишатися.
– Анно, розкажіть, з чого виникла ідея створити компанію?

– Спочатку була мрія створювати щось своє. Мрія межувала з амбітною метою – створити успішний бізнес, який можна було б передати дітям у спадок. При цьому я маю великий досвід управлінської діяльності у виноробстві – я багато років працювала на посаді СЕО Inkerman Ukraine. Тому вирішила, що було б круто купити бочку і закласти виноматеріал на витримку для виробництва власної колекції першокласного вина. Ідея була в тому, щоб зробити вино не так, як комусь хочеться, не так, як диктує ринок, а так, як хочеться особисто мені. Результат виробництва перевершив очікування.

Таким чином, з'явилася компанія, яку офіційно представили 2 лютого 2020 року. 46 Parallel Wine Group вийшла на ринок двома брендами – 46 Parallel, що складається з преміальних авторських вишуканих колекцій Grand Admiral та El Capitan, та лінійки комерційних вин Apostrophe.

У лютому 2020 року ми були налаштовані на динамічний вихід на ринок, у нас було стрімке зростання дистрибуції по всіх каналах збуту і на всіх територіях. Але буквально через два тижні після старту розпочався перший і найскладніший карантин. Дистрибуція завмерла, HoReCa закрилася, а споживач переключився на міцні спиртні напої. Довелося змінити підхід до роботи: жодних ілюзій, працюємо за роллінг-бюджетом, швидко аналізуємо, приймаємо рішення та втілюємо.
- Чому компанію вирішили назвати саме "46 Паралель"?

– Спочатку ми створювали вина, орієнтовані лише на експорт. Ведучи переговори з Нігерією, ми чули:"українські вина, Україно, а де це?" Стало очевидним – українське вино має стати впізнаваним брендом на всіх континентах та мати свої чіткі координати у всіх куточках світу. Звідси виникла ідея – закріпити назву"46 паралель" для посилення позицій України на міжнародній арені.

Крім того, 46-а – золота паралель європейського виноробства, на якій розташовані найкращі виноградники Франції (Бургундія, Бордо, Шампань). На цій же паралелі росте виноград під винну програму нашої компанії – в Одеській, Миколаївській, Херсонській областях.
– Виробництво вина – складний та дорогий процес. Де ви берете сировину та на яких потужностях створюєте вина? У вас виноградники?

– Слоган компанії –"Proudly Ukrainian" ("пишаємося українським походженням", – прим. ред.) і вся концепція будується на тому, щоб показати, що Україна – виноробна країна. Тому імпорт іноземного виноматеріалу для нас є неприйнятним. Ми обрали формат контрактного виноградарства, в рамках якого співпрацюємо з багатьма постачальниками винограду в Україні, відбираємо найкращий, контролюємо стандарти якості на всіх етапах виробництва. І враховуючи, що в Україні вирощується більше винограду, ніж переробляється та споживається, у нас є чітке розуміння, що інвестувати у власні виноградники наразі немає сенсу. Тому вважаємо за краще давати можливість розвиватися та зберегти виробництво тим виноградарям, які цю інвестицію вже зробили.
- Розкажіть коротко про процес виноробства? Що у ньому найскладніше?

– Збір урожаю – перший серйозний крок у процесі створення вина. Вважається, що кращим є ручний збір врожаю, який дозволяє максимально уникнути негативного впливу на кущ та якість винограду. Але якщо схема посадки винограду правильна, механічний збір урожаю не завдасть шкоди.

В Україні зазвичай збір починається із серпня та триває до початку листопада. Після збору виноград доставляють на виробництво для переробки. Виноград переробляють на спеціальному обладнанні для отримання соку (сусла) – при виробництві білих вин, для червоних – бродіння відбувається на меззі (на дробленій ягоді або ж цілому винограді).

Далі починається процес ферментації, тобто бродіння. Сік за допомогою спеціального преса відділяється від шкірки ягід. Після бродіння починається тривалий процес підготовки вина до розливу. Отримане вино переливають, стабілізують холодом і лише тоді фільтрують та подають на розлив.

Це непростий процес, схожий на створення картини художником. Але не найскладніший у виноробстві. У нашому випадку найскладніше – це не стільки створення вин, скільки боротьба з імпортом та спроба довести українському споживачеві, що локальний продукт може бути не просто не гіршим, а навіть кращим за імпорт.
– У яких мережах національного чи також регіонального масштабу можна знайти ваші вина?

– Завдяки партнерам-дистриб'юторам наші вина сьогодні представлені у всіх областях України, у мережевих супермаркетах національного та регіонального рівнів. У Києві – це Varus, МегаМаркет, Novus, КОЛО, Бадьорий, Міксопт, Рост, Класс (Харків) та інші. Не так давно наші вина з'явилися в АТБ, а також у винних бутиках, найкращих ресторанах країни, в Duty Free Києва, Львова, Херсона, Харкова, Одеси. Ми є єдиними з українських вин, які представлені на найбільшому фуд-маркеті країни Stars у київському ТРЦ Blockbuster Mall. Свій винний бар WineHub_Bar ми відкрили у самому серці столиці, на бульварі Шевченка, 2 біля Бессарабської площі. Це нове місце винних зустрічей, де можна не лише продегустувати усі наші вина, а й придбати будь-яке в колекцію.
– Які торгові марки ви виробляєте?

– Наша компанія почала свою історію з випуску преміальної колекції Grand Admiral. Це лімітована колекція преміальних авторських вин – ігристих та тихих, і витриманих марочних вин з винограду 2016 та 2018 років урожаю.

До 30-річчя Незалежності України ми презентували абсолютно унікальний купаж Proudly Ukrainian, витриманий 24 місяці у французьких барриках. Усього 530 пляшок. Це найскладніші з точки зору виробництва вина.
– Поясніть, будь ласка, що робить вино преміальним?

– Преміальним вино робить його неперевершена органолептика, досягнення якої можливе лише за певних умов. Все починається з виноградника, на якому дозріває виноград під майбутній купаж. Рік врожаю винограду, теруарні особливості багаторічних насаджень та сама лоза - відіграють ключову роль.

Почнемо з того, що сам виноград і навантаження на нього, у випадку з преміальними винами, не перевищує 3 кг на кущ. Виноград збирається вручну лише за певними кондиціями. Технологічно робота з виноматеріалом під преміальну колекцію вин передбачає його витримку в бочці, роботу з дубом протягом 24 місяців, або навіть витримку в пляшці на осаді, якщо йдеться про авторські преміальні ігристі вина, що створюються за класичною технологією шампанізації. Це гра в довгу.

Усі винороби знають, що преміальний сегмент – великі ризики, багаторічна витримка у дубі, довгострокові інвестиції. І лише ті, хто дійшов до фіналу, можуть претендувати на визнання на ринку.

Розпочавши шлях із виробництва преміум-колекції, ми поступово розширювали свій портфель ТМ середньопреміального сегмента – El Capitan. Це моносортова колекція, а всі вина в ній, серед яких тихі ігристі, створені з добірного винограду виключно сортів Pinot. Цей сорт винограду досить складний і примхливий у виробництві. Радіємо тому, що наші технологи розкрили кращі його сторони.

Не менш важливим є виробництво комерційних вин бренду Apostrophe. Ринок споживання вина в Україні тільки зростає, а значить – споживачів вина стає більше. Тому навіть виробляючи комерційні вина, ми викладаємось на всі 100%, щоб поціновувачі вин, пробуючи як преміальні, так і комерційні, завжди отримували найкращий продукт, найкращу якість за найкращою ціною.
– Готуючи інтерв'ю для видання"Апостроф", не можемо не спитати, чому ваша колекція має таку назву "Apostrophe"?

"Apostrophe" – знак українського алфавіту, який відрізняє його від інших слов'янських алфавітів. Ця назва підкреслює українське походження наших вин, фокус на якому посилює головну місію нашої компанії – представити українські вина світу та сприяти тому, щоб Україна посіла гідне місце серед провідних виноробних країн планети. Apostrophe – це автентичне вино від винограду до назви. Адже своє – найкраще.
- Як ви розвиваєте онлайн-канали продажів?

– Наші вина є на маркетплейсах Rozetka, Кasta, Аllo, а також весь асортимент можна придбати в інтернет-магазині 46parallel.wine/shop. До речі, 46 Parallel Wine Group - два роки асоціативний партнер Асоціації барменів України. Зараз дуже активно розвивається категорія коктейлів на основі вина, тому ми пропонуємо подивитися на вино не тільки як на монопродукт, але і як на прекрасну основу для міксології.

Всі рецепти крутих міксів ми зібрали в наших соцмережах і на моєму YouTube-каналі "WineHub з Анною Горкун", який ми також активно розвиваємо. Ми стратегічно розуміли, що YouTube-канал – це не просто майданчик для відкритого діалогу зі споживачем, але ще й інструмент просування, який через мене, як обличчя компанії, дозволить познайомити споживачів із нашими брендами.

Аналізуючи зараз ситуацію, можу сказати, що наші відео переглянуло вже понад 1 млн осіб. Показовими в цьому відношенні можуть стати також цифри зі звіту MMI компанії ТNS: впізнаваність бренду 46 Parallel у ІІІ кварталі 2020 року становила 24%, зараз цей показник становить 37%. Впізнаваність ТМ Apostrophe зросла з 19,4% у ІІІ кварталі 2020-го до 33% у 2021-му.
– Розкажіть докладніше про вихід на зарубіжні ринки, які це країни? Наскільки складно потрапити на стіл до закордонного споживача?

– Експортноорієнтована у нашому портфелі колекція вин Apostrophe. Наші вина продаються у магазинах Нігерії, Канади (штат Альберто). Ми зробили перші поставки вин до Китаю, зараз ведемо переговори з представниками Польщі та країн Близького Сходу. До слова, Великобританія працює тільки з преміальним вином, невеликими поставками. І ми щиро віримо, що незабаром наші вина з'являться на англійському ринку.

Продавати вино за кордоном важко через незнання бренду "Україна" та незнання бренду "українське вино". Також відсутність держпідтримки у питаннях пошуку каналів збуту робить цей процес вкрай складним. Об'єктивно неможливо знайти клієнта за кордоном без бюджету для пошуку.

Як не дивно, у багатьох країнах українське вино потрапляє до категорії екзотичних вин. Нас не розглядають як тих, хто може стабільно генерувати обсяги виробництва. Нас більше розглядають як підсорт, щоб розширити винну карту і асортимент, а відповідно обсяги закупівель невеликі. Ще один важливий момент – це низькі цінові сегменти у регіонах продажу, таких як Китай та країни Африки. Тобто там наше вино цікаве лише в тому випадку, якщо воно за своєю ціною може зрівнятися з винами, які, припустимо, заходять з Іспанії, де є дотації та підтримка експортних програм. А останні, у свою чергу, заходять за дуже низькими цінами – $1 за пляшку.
– Чи ви помітили зміну смаків споживачів за останні два роки? У чому різниця, на вашу думку, між зарубіжним та нашим споживачем?

– Українці, так історично склалося, більше віддають перевагу імпортному вину, тому що воно має досить довгу історію, сильний маркетинг, навколо нього побудовано потужне інформаційне поле. Бренд "українське вино" лише формується. Це не означає, що його нема. Наші вина дуже якісні, просто у нас історія коротша, у нас немає такого маркетингового шуму і у нас немає того піару, який є у імпортного вина. Але з іншого боку, це величезна можливість, тому що, якщо чогось немає – це можна створити. Цим ми й займаємось. Ми вводимо тренд на якісне українське вино, щиро вважаючи, що українським вином можна і потрібно пишатися!

Вважаю, що в українців старших 30 років є певний стереотип, що все імпортне краще за вітчизняне. В останні роки ситуація все ж таки поступово змінюється. Міленіали та покоління Z більш толерантно ставляться до українських продуктів, які ними сприймаються як щось цінне. Вони горді споживати продукт локального виробництва. Щоб відбувся перелом, має існувати критична маса пропозицій. Українське вино на полиці має бути візуально представлене для споживача не менше, ніж імпортне, тоді є шанси, що ситуація зміниться.
– Якими здобутками може похвалитися ваша компанія зараз?

– Ми намагаємося стати ближчими до споживача та дозволити йому оцінити наше вино на смак. Це найкраще робити на фестивалях, виставках. Любимо дивувати та надихати. Стратегічно участь у міжнародних та українських дегустаційних конкурсах – прекрасна можливість отримати об'єктивні оцінки незалежного журі. Минулого року ми вперше відправили вино на один із найавторитетніших світових конкурсів Mondial de Bruxelles. Це було сухе біле вино El Capitan Pinot Gris, яке стало єдиним українським вином, яке завоювало медаль для України.

У 2021 році ми вирішили бути сміливішими і подали вже три вина. Усі вони взяли медалі, а вино Grand Admiral Merlot-Cabernet Sauvignon отримало золото. Ми зібрали 73 медалі на міжнародних та українських дегустаційних конкурсах, увійшли в ТОП-27 найкращих вин світу за версією канадського конкурсу, у нашому активі – золото та срібло у США, Німеччині, Лондоні.

Завдяки співпраці з медіа-групою Дрінкс+, наші вина спробували та оцінили понад 20 експертів з усього світу – від Італії до Аргентини, а преміальну якість наших вин Grand Admiral Merlot та Grand Admiral Brut Nature високо оцінили світові експерти, серед яких одна з найавторитетніших винних критиків світу – консультант її Високості Королеви Британії – Дженсіс Робінсон. І зупинятися ми не маємо наміру. Адже ми любимо те, що ми робимо і пишаємося кожним нашим вином.
© Апостроф, 2022
Партнер проекту – 46 Parallel Wine Group
Made on
Tilda