RU  UA

Субота, 20 квітня
  • НБУ:USD 39.50
  • НБУ:EUR 42.10
НБУ:USD  39.50
Транспорт та зв'язок

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Платні дороги в Україні: що задумав Кабмін і скільки це коштує у сусідів

Як працюють платні дороги в Європі

Як працюють платні дороги в Європі Фото: Getty Images

Кабінет міністрів України напередодні видав ідею, яка, як очікується, могла б дещо допомогти з вирішенням гнітючої проблеми поганих доріг в Україні. Зокрема міністр інфраструктури Владислав Криклій висловив думку, що в Україні було б непогано встановити окрему плату для іноземців. Судячи з усього, мова йде виключно про великі вантажівки. Однак не виключено, що в процесі в ідею можуть додати і звичайних туристів, які на своїх авто подорожують по Україні.

"Апостроф" розповідає, що задумали в уряді і як йдуть справи у сусідів.

Гроші і дороги

"Для іноземців плануємо ввести платний проїзд по дорогах України. Адже вони не завжди купують акцизи, і виходить не зовсім справедливо по відношенню до наших автомобілістів, які платять акциз", - розповів напередодні Криклій.

Його ідея досить проста: змусити іноземців платити за використання українських доріг, щоб згодом витратити отримані гроші на ремонт українських доріг. Але чи спрацює вона і чи так багато отримає Україна коштів - це велике питання.

Він зазначив, що Україна втрачає кошти, коли в країну заїжджає велика фура з повними баками пального, проїжджає тисяч кілометрів українських доріг, але нічого за це не платить. Це, на його думку, серйозна проблема, яку необхідно вирішити.

Криклій заявив, що в Кабміні мають намір розробити механізм оплати, який згодом буде внесено на розгляд Верховної Ради.

Що взагалі задумали в Кабміні

Раніше Кабмін оприлюднив свою програму на 5 років, в якій, звичайно ж, знайшлося місце і для дорожнього питання.

У планах Кабміну привести в хороший стан 24 тисячі кілометрів доріг в Україні. Це всі головні дорожні артерії країни. Для загального поліпшення стану доріг в Кабміні планують впровадити ефективну систему контролю якості будівництва автодоріг. Також планується поліпшити їх безпеку за рахунок впровадження європейських практик будівництва та ремонту доріг.

Планується також будівництво перших платних і концесійних доріг.

Що з дорогами у сусідів

В Європі платні дороги існують вже дуже і дуже довго. Так, родоначальниками платних доріг можна вважати англійців. Там ще з 1706 по 1870 роки діяли трасти, які стягували плату за проїзд тими чи іншими дорогами. Отримані в результаті кошти спрямовувалися на будівництво нових доріг та інфраструктури.

У країнах Європи вже в ХХ столітті також була поширена практика існування платних доріг. За отримані кошти здійснювалося будівництво мостів і тунелів.

Зараз майже у всіх країнах Європи і у сусідів України є платні дороги, які контролюються або країною, або приватною фірмою. Є навіть країни, в яких за платні дороги відповідають приватні фірми з інших країн. Оплата стягується через автомати на пунктах в'їзду на платну дорогу.

Ціни, що цілком логічно, всюди різні. Крім власне одноразової плати за проїзд, також існує можливість покупки своєрідного "абонементу", який дозволяє користуватися дорогою протягом дня, тижня, місяця. Такі короткострокові "абонементи" коштують до 15 євро, а тривалі - від 60 до 100 євро. Ціни, знову ж таки, залежать від країни.

У деяких країнах також існує оплата за кожні 100 кілометрів доріг. Тут ціни теж "скачуть". Для прикладу у Великій Британії такий проїзд для легковика обійдеться в 1-2 євро, в той час як в сусідній з Україною Польщі - від 3 до 28 євро. А в Італії існує лише одна ціна - 11,4 євро.

Найдорожче кататися в Європі на дорогах Польщі, Греції, Іспанії, Італії та Франції. Там ціна може бути вище 10 євро і навіть, як ми зазначили, до 28 євро.

У сусідній Білорусі також є платні дороги. Кошти стягуються з водіїв з країн, які не входять до Митного союзу. Плата - від 4 євроцентів за кожен кілометр дороги.

У Румунії ж, наприклад, діють "абонементи", вартістю від 3 євро за 7 днів, до 28 євро за рік. Так само працюють і платні дороги в Молдові: 7 днів коштують 4 євро, а 15 днів - 8 євро.

Читайте також

Польоти уві сні та наяву: чи можна відновити авіасполучення в Україні

В Україні виникла ідея відновити авіасполучення ще до закінчення війни - чи це можливо

Поза зоною досяжності: хто погасив "Київстар" і коли він запрацює

Компанія Київстар зазнала масштабної хакерської атаки, коли відновиться зв'язок та чи є загроза для інших мобільних операторів України

Поляки нахабніють: між Києвом і Варшавою розгорається новий конфлікт

Польські перевізники погрожують перекрити пункти пропуску на кордоні з Україною - що відбувається