RU  UA

Середа, 1 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30
Інфраструктура

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Автомобілі дуже шкодять здоров'ю киян, але є ще одна проблема - фахівець з питань екології

Костянтин Яловий про вирішення проблеми забруднення повітря

Костянтин Яловий про вирішення проблеми забруднення повітря Фото: Апостроф / Дмитро Олійник

Столиця України доволі часто потрапляє в топ міст із найбруднішим повітрям. Звісно, крім неприємних запахів, що турбують киян, це також є небезпечним для здоров’я всіх мешканців Києва. Що є причиною сильного забруднення повітря в столиці, та чи можна якось вирішити це питання - в ефірі програми Апостроф Live на Апостроф TV розповів громадський діяч, ініціатор створення екологічної стратегії Києва до 2030 року Костянтин Яловий.

– Що є причиною сильного забруднення повітря в Києві, та чи є способи зробити його чистішим?

– Є дослідження, що на 90% це наслідок користування автомобільним транспортом, яким наше місто перенасичене. За офіційними даними в Києві зареєстровано більше 1,2 млн автівок. На жаль, багато з них старі, деякі взагалі не мають стандарту євро-4,5,6, не кажучи вже про 7 і 8, до яких уже рухається весь світ та Європа.

- Що можна зробити?

- По-перше, це зміна ставлення влади до проблеми та ухвалення генпланів, щоби місто стало зручним для киян, і щоби вони більше використовували муніципальний транспорт. Я впевнений, що форвардом у цьому питанні має виступати муніципальна влада, та і взагалі державна влада в нашій країні щодо закупівлі електротранспорту.

По-друге — встановлення фільтрів. У нас є серйозні об’єкти, які також наносять шкоду повітрю, це й завод "Енергія", і Дарницька ТЕЦ, і деякі інші об’єкти. На заводі "Енергія" встановлені фільтри, але є розробки більш дієвих фільтрів хімічного очищення. Та, на жаль, до сьогодні вони ще не встановлені.

Однак треба розуміти, що завод "Енергія" — це дуже застаріле підприємство, яке вже мало модернізувати. Потрібно будувати новий сміттєспалювальний завод за всіма відповідними європейськими нормами. Ще великим питанням залишаються полігони зі сміттям під Києвом.

– Чому, на вашу думку, до нас не йдуть іноземні інвестори, які могли б побудувати переробні заводи?

– Дивіться, сам факт того, що існують полігони, незмінний в усьому світі. Єдине — це кількість сміття, яке туди потрапляє. Наприклад, якщо брати Францію, то на полігони потрапляє до 26% від усього сміття. Інше або компостується, або спалюється, або використовується повторно.

У нашому місті ця цифра сягає 90%. Якщо порахувати ту кількість сміття, яке сьогодні є, це щонайменше 120 тисяч товарних вагонів. Розумієте, які це об’єми? Ми нещодавно були на полігоні №5. Дивлячись на ту ситуацію, я вам скажу так: якщо зараз не почати серйозно працювати над цим питанням, то колапсу, який був у Львові, Києву також не уникнути.