RU  UA

Субота, 4 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Місто

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Безкоштовні, але небезпечні ковзанки: хто забуває прибрати двори киян

У багатьох київських дворах останніми днями було небезпечно

У багатьох київських дворах останніми днями було небезпечно Фото: УНІАН

У київських дворах протягом тижня коїлося щось неймовірне: слизько так, що не пройти й не проїхати. Через це аварійні ситуації траплялися просто таки біля під'їздів. Якщо міські дороги утримують комунальні служби й там більш менш чисто, то хто має прибирати дороги від криги у дворі? І що робити водіям, які встряли у халепу просто таки посеред двору? На ці питання шукав відповіді й "Апостроф".

Чия зона?

Водії бідкаються, що у двори заїхати неможливо. Дороги слизькі і автомобілі "заносить". У КМДА сказали, що це зона відповідальності районних держадміністрацій, а там звернули увагу на ЖЕКи та ОСББ.

Ми поспілкувались із представниками деяких ОСББ. Звісно, там відповідають: їх двори – найкращі, там чисто і завжди все прибирається.

"У нас усе дуже просто: є пісок і технічна сіль, якою посипаються слизькі ділянки, і наші двірники все прибирають. Територія велика, але поступово все прибрати виходить. У нас непроїзний двір, тому паркуються лише свої. У нас дуже чітко за цим слідкують – ми все закупили і готові до зими", - сказала "Апострофу" пані з ОСББ біля метро Дружби Народів.

Втім, є певні тонкощі – де закінчується територія ОСББ і починається зона відповідальності міських комунальних служб. Ця межа подекуди може бути дуже тонкою. У будинку на Дружби народів – закритий під’їзд, там паркуються лише мешканці будинку. Якщо ж через цей двір їздять інші авто – то не виключено, що за цю частину дороги відповідають вже комунальні служби столиці.

Фото: Getty images

"Є правило утримання будинків та прибудинкової території. Там все розписано. Утримання прибудинкової території належить до балансоутримувача будинку. Міждворові проїзди перебувають на утриманні комунального підприємства "Міське дорожнє управління". Вони повинні підтримувати проїжджу частину в належних технічних умовах, зокрема стежити, щоб не створювались аварійні ситуації через неприбраний сніг та ожеледицю", - сказали "Апострофу" в ОСББ на Пушкінській.

Також додали, у кого документи – той і відповідає. "Залежно від того, чи є права на землю в ОСББ. Якщо таких документів немає – можна спихувати на комуналку", - говорить пані з будинку на Дружби народів.

Сіль, лопата – і за кермо

Якщо водій потрапив в аварію у дворі – тут то й виникає нагода дізнатись, на чиєму балансі ця ділянка. У цьому, напевно ж, розберуться патрульні.

"Викликати патрульних, вони оформлюють протокол, з’ясовують причини та обставини аварії. Але ж це не обов’язково може трапитись через слизьку дорогу, можливо, водій порушив правила, - сказав "Апострофу" юрист Юрій Бауман. - Взагалі в такій ситуації відшкодування малоймовірне".

А як же запобігти аварії, коли у дворах каток? Нікому не хочеться заїздити в двір по слизькому асфальту, ризикуючи авто чи своїм здоров’ям. Одного такого стресу водієві вистачить, аби замислитись, а що ж робити.

"Є два варіанти. Можна просто скаржитись, і думати, хто виправлятиме подібну ситуацію. Але є певна кількість водіїв, які купують пачку солі і самі вирішують цю проблему. Я за другий варіант. Це можливо навіть давно забутий прийом. Але раніше водії були доволі елітною кастою, їх було не так багато як зараз. А зимове водіння – це взагалі ціла культура. У таких водіїв у багажнику завжди були сіль, трос і лопата. І вони не чекали, що хтось прийде й зробить якусь роботу, а самі вирішували подібні проблеми. Я не те, щоб закликаю до цього. Але якщо ми хочемо дійсно не потрапляти в аварії – треба просто посипати дорогу сіллю. І саме тоді слизька дорога точно не буде причиною аварії", - сказав "Апострофу" експерт із транспортного моделювання Дмитро Беспалов.

Фото: УНІАН

Отож, у нашій країні варто би подбати про себе самому – наприклад, запастись сіллю і посипати свій власний двір. Також експерт припустив, що якби не таке засилля автівок у Києві, то й прибирати двори від снігу та льоду було б легше.

"Насправді машин фізично стає більше, а двори на те не розраховані. Але це також питання до ОСББ. Нехай вони в межах окремих ОСББ збираються й думають, що з цим робити. Можливо, треба обмежувати в’їзд на територію, чи щоб платили за паркування. Можливо це все стримуватиме аварійність (у дворах)", - говорить Дмитро Беспалов.

Це дійсно серйозна проблема. Адже часто у двір не може заїхати навіть екстрений транспорт (карети швидкої, пожежні автомобілі) – у дворі йому просто немає місця. Щоправда, це вже інша тема.