24 жовтня в Довженко-Центрі, національному кіноархіві, у межах 6-ї Київської бієнале запрацювала виставка "У грандіознім сонцетанці, в космічнім клекоті тортур", присвячена українському поетичному кіно.

Про це повідомляє Довженко-центр.

Постер до виставки "У грандіознім сонцетанці, в космічнім клекоті тортур"Фото: Довженко-Центр

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Виставка у формі танцювальних нарисів-досліджень пропонує новий погляд на українське поетичне кіно — не як застиглу естетичну традицію, а як живу, чуттєву практику, що відкриває простір для емоційної й тілесної емансипації", - зазначили у Довженко-центрі.

Читайте також: Фільми різних епох: Довженко-центр запускає онлайн-кінотеатр з оцифрованими українськими стрічками.

Кадр із фільму "Тіні забутих предків" режисера Сергія ПараджановаФото: Довженко-Центр

Українське поетичне кіно — частина кінематографічного канону й водночас складний мозаїчний феномен, який важко звести до однозначних визначень. У його структурі танець постає не просто рухом, а багатозначною дією: він уособлює пам’ять і національну ідентичність, реагує на травми війни, еміграції, втрат і зради. Водночас він є метафорою свободи, способом вивільнення емоцій, єднання з природою та відчуттям зв’язку з предками.

Кіноплакат "Білий птах з чорною ознакою" режисера Юрія ІллєнкаФото: Довженко-Центр

Це буде незвична виставка для Довженко-Центру — інституції, що зберігає, досліджує та популяризує українське кіно. Замість академічного викладу про, мабуть, найвідоміший період українського кінематографа, експозиція пропонує глядачам новий досвід сприйняття — можливість відчути, а не просто побачити явище поетичного кіно.

Фото з колекції Довженко-ЦентруФото: Довженко-Центр

Назва виставки "У грандіознім сонцетанці, в космічнім клекоті тортур" походить із вірша "Протуберанці серця" Івана Драча — поета й перекладача, який також є автором сценаріїв кількох знакових фільмів українського поетичного кіно: "Криниця для спраглих" (1965, реж. Юрій Іллєнко), "Камінний хрест" (1968, реж. Леонід Осика), "Пропала грамота" (1972, реж. Борис Івченко).

В експозиції звучатиме композиція музикантки Мар’яни Клочко, а також буде представлено спеціально створену радіовиставу "Нездійсненне інтермецо" (Наталія Коломієць і команда Радіо Культура) та роботу художника Максима Ходака.

Виставка триватиме в Музеї кіно Довженко-Центру з 24 жовтня по 28 грудня. Робочі дні: середа–неділя, 12:00–19:00.

Куратори виставки: Альона Пензій, Олександр Телюк, Станіслав Битюцький.

В експозиції використані роботи: Роман Балаян, Леонід Осика, Сергій Параджанов, Олег Бійма, Юрій Бондаренко, Анатолій Дев'янін, Віктор Жилко, Віктор Іванов, Борис Івченко, Віктор Івченко, Юрій Іллєнко, Юрій Ільїн-Адаєв, Вадим Калуцький, Олександр Кибальник, Вʼячеслав Криштофович, Тамара Лящук, Олександр Мельник, Олексій Мороз, Роллан Сергієнко, Володимир Савельєв, Михайло Саченко.

Проєкт створено у співпраці Національного центру Олександра Довженка та Центру візуальної культури в межах 6-ї Київської бієнале — масштабної події, що цього року відбувається в кількох європейських містах і відзначає своє десятиріччя.

Раніше ми розповідали, що Мінкульт наразі не планує реорганізовувати "Довженко-Центр".

Цікаві новини для вас: