Понад три місяці міст Патона у Києві перебуває у стані ремонту, внаслідок чого значно зменшилася його пропускна спроможність. І складається таке враження, що ніхто не поспішає ремонтувати міст. Коли ж чекати завершення робіт? На ці питання в програмі "Всьо по бєзпрєдєлу" на Апостроф TV відповів МАКСИМ БАХМАТОВ, колишній радник мера Києва Віталія Кличка з питань транспортної інфраструктури, архітектури та містобудування.
- Мости у Києві можна перебудувати? Чи правда, що міст Патона в аварійному стані?
- Міст Патона - аварійний, міст Метро - аварійний, міст Південний - аварійний.
- Ця проблема вирішується?
- Ви маєте розуміти, що за 70 років не робили капітальний ремонт мосту Патона. Ніколи не робили капітальний ремонт мосту Метро. А Південний міст був розрахований на максимум 20 тисяч авто на добу, а зараз по ньому проїжджають 120 тисяч авто. Також Південний міст розрахований на вантажоперевезення 6-10 тон, а їздять фури 40 тон плюс. Тут все просто.
- Ми розуміємо, що є проблема. Вона вирішується або буде вирішуватися?
- Це проблеми національного рівня, які повинні вирішувати, як місцеві депутати, так і нардепи.
- І Верховна Рада має долучитися?
- Гроші в руки - будуть звуки. Як гроші будуть - все побудується.
- Тобто грошей немає і кияни мають розуміти, що зараз або проблема не на часі, або не вистачає коштів.
- Розумієте, коштів завжди не вистачає. А тому необхідна ефективність менеджменту, яка дозволить спокійно відремонтувати усі мости, запустити не введений в експлуатацію Подільсько-Воскресенський міст, який стоїть вже десятки років. Було б бажання - а це і є ефективність. І якщо ти можеш побороти корупцію, ти маєш працювати з ефективністю. Я не працюю з корупцією і не можу її перемогти, а ось ефективність можу збільшити в рази.
- Ми пам'ятаємо мем про Шулявський міст від Кличка - "Міст втомився".
- Так, втомився. У нас 70 мостових переходів, які не бачили капітального ремонту по 40-50 років. Все це було побудовано в Радянському Союзі, який ніколи не рахував грошей. А з того моменту з'явилася інша держава, яка ніколи не думала про те, що ці логістично-інфраструктурні об'єкти зношуються і ламаються.
- Тобто треба залучити кошти через Верховну Раду?
- Так, звичайно. І всі в курсі про це, всі все знають. Ціна ремонту мосту Патона - 5 млрд гривень.
- І що відповідають? "Грошей немає, але ви тримайтеся"?
- Грошей немає. Але завдяки проекту "Велике будівництво" Зеленського будується дофіга доріг по всій країні. Зеленський вирішив увійти в історію як людина, яка побудує всі дороги в Україні - це дуже круто. Залишилося з мостами розібратися. І от після виборів стане ясно, кому він буде допомагати.