RU  UA

Неділя, 12 травня
  • НБУ:USD 39.40
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.40

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

11 травня

10 травня

9 травня

8 травня

7 травня

Всі новини

Є тренд на зниження: що відбувається в Україні із цінами на пальне

Зараз ситуація на паливному ринку України поступово стабілізується. Висока маржа впливає на зниження цін на автогаз та дизельне паливо в оптовій купівлі. За умови продовження такого тренду до кінця липня, ціни на бензин теж стануть нижчими.

Про це розповіли експерти для Auto24.

Аналітик спеціалізованого видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко пояснив, що в порівнянні з червневими показниками зростання імпорту бензину, дизпалива та зрідженого газу на початку липня склало 20%. Тепер завдяки високій конкуренції на паливному ринку аграрії можуть купити дизпаливо на посівну за відносно низьку ціну.

"Зараз на оптовому ринку в західних регіонах дизельне паливо можна купити за ціною 45 грн/л, з доставкою до регіонів ціна може збільшитися ще на 3 грн/л. Це при тому, що місяць тому ціна на дизель становила 70 грн/л", – зазначив Сіренко.

Найбільше впав у ціні автогаз, наприклад, у західних областях його можна оптом купити за 20 грн/л.

"У мирний час за такої оптової ціни роздрібна ціна не перевищувала б 25 грн/л. Проте з чуток у трейдерів ще залишилися дорогі залишки, тому до кінця липня ціну не опустять нижче за 35 грн/л", - пояснив фахівець.

До того ж низькі ціни спричинені ще й тим, що зберігати великі обсяги автогазу та дизпалива складно, тому трейдери змушені продавати таке паливо дешевше. Водночас на ринку бензину ситуація інша, оскільки там панують декілька великих гравців, і знижені ціни на автогаз призвели до скорочення споживання бензину.

"Падіння ціни на автогаз знову зробило його економічно вигідним паливом. Зараз той, хто має можливість заправитися автогазом замість бензину, роблять це. Що стосується оптового ринку бензину, то ми його поки не бачимо, великі мережі завозять його на свої АЗС і рідко коли пропонують на оптовому ринку", - наголосив Сіренко.

Ситуацію також прокоментував і засновник групи "Прайм" Дмитро Леушкін. Зараз розпочалася збиральна кампанія, але це наразі не має значного впливу на ринок дизпалива.

"Аграрії, які зараз розпочали збирання врожаю, закупили паливо раніше, коли був ажіотаж і воно дорого коштувало. Поки особливої напруги на ринку через попит з боку аграріїв немає. Але я думаю, що попит зросте до кінця наступного тижня, ми очікуємо зростання споживання у 20-х числах. Зараз йде збирання ранніх зернових, а основний обсяг споживання з боку аграріїв припадає на збирання пізніх зернових, соняшника та кукурудзи", - спрогнозував Леушкін.

За словами бізнесмена, на оптовому ринку дизельного паливе з'явилися нові гравці, які шукають, кому продати свій товар, що знижує ціни.

"Дуже багато хто зайшов у цей бізнес, коли був бум і продати ресурс можна було без проблем. Зараз цей бум закінчився і ці нові гравці демпінгом псують ринок трейдерам зі стажем. З іншого боку - це йде на користь споживачам, адже пальне падає в ціні", - зауважив Леушкін.

Засновник групи "Прайм" вважає, що ціни на дизпаливо знизяться на 3-4 гривні, тобто до 50-51 грн/л, уже до кінця липня: "Якщо ще два тижні тому ми спостерігали, що всі, починаючи від бочок, закінчуючи преміальними мережами, торгували дизпаливом за ціною 58 грн/л, то до кінця місяця мережі АЗС повернуться до своїх сегментів і торгуватимуть дизелем з розкидом від 50 до 56 грн/л. За бензином вилка цін на АЗС складе 47 – 51 грн/л".

Однак ситуація з розподіленням ресурсів на ринку залишається нерівномірною у залежності від регіону. Наприклад, у західних областях заповненість ринку становить 80%, тоді як у центральних та північних близько 60%.

Раніше "Апостроф" повідомляв, як заощадити на бензині.