RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.00
Бюджет

Новини

22 листопада

Всі новини

Україна закупить старі вертольоти на 18 млрд: відомий журналіст не стримав емоцій

Україна закупить у французької компанії "Airbus Helicopters SAS" 55 вертольотів вартістю 554,29 мільйонів євро (18,23 мільярди гривень).

Як повідомляють "Наші гроші", про це йдеться у повідомленні в системі "Прозорро".

Як стало відомо, до 2022 року Україна отримає 55 вертольотів у різних конфігураціях – аварійно-рятувальних, для Національної гвардії, для Державної служби України з надзвичайних ситуацій. При цьому 21 з 55 вертольотів моделі Н225 будуть вживаними.

Йдеться про вертольоти, виготовлені у 2007-2012 роках, що матимуть ступінь зносу 50% і не менше 300 льотних годин залишкового корисного використання.

Гарантійний строк на вживані вертольоти становить рік від прийняття на заводі або 600 льотних годин, для нових – три роки від прийняття на заводі або 2 тис льотних годин.

Така інформація вкрай обурила відомого українського журналіста Юрія Ніколова, який опублікував гнівний допис на своїй сторінці у Facebook.

"Зрозуміло що сама історія із закупівлею французьких вертольотів в борг на 18 мільярдів гривень - це взагалі верх короткозорої ср*корукості - дурні гроші виводяться за кордон на шкоду своєму виробництву. Але я навіть в страшному сні не міг припустити, що купувати будуть беушні вертольоти", - написав він.

При цьому журналіст зазначив, що "коли скоро прийде час ремонту вживаного мотлоху, ми ще раз прих*їємо від цін на запчастини і вартості ремонтів".

"Але Аваков (голова МВС Арсен Аваков, - Апостроф) тоді вже звалить і буде з італійських еб*нів спостерігати, як держбюджет України платить і платить, платить і платить за беушні вертольоти", - обурюється журналіст.

Він також зазначив, що вживані вертольоти "Аваков підчепив для України" після того, як один з них впав в Північному морі і норвезькі нафтовики, які їх раніше купили, відмовилися від всієї партії.

"Тож, український барига тупо викупив те, від чого в Європі відмовилися як від небезпечного", - резюмував Ніколов.

Після публікації матеріалу з'явилася реакція прес-служби МВС.

"Так, справді у квітні 2016 року такий вертоліт трагічно розбився у Норвегії, 13 людей зигнули. З метою виявлення причин цієї трагічної авіакатастрофи було проведено розслідування. Причиною аварії вертольота попередньої моделі ЕС225 Super Puma став виробничий дефект у редукторі вертольоту. Після цього було тимчасово припинено експлуатацію всієї серії цих машин двома нафтогазовими транснаціональними компаніями StatOil (Норвегія) та BP (Велика Британія). Після з’ясування причин аварії та внесення конструктивних доопрацювань, компанією-виробником було усунено технічні недоліки на всіх повітряних суднах даної серії. Україна братиме для експлуатації не застарілу модель ЕС225 Super Puma, а саме модернізовану і технічно вдосконалену версію Н-225. Загалом ризик аварійності авіаційної техніки, яка активно експлуатується, є завжди, але вертольоти Airbus – є одними із найнадійніших у світі та безпечно експлуатуються у 160 країнах світу", - зазначив речник МВС Артем Шевченко.

Так,за його словами, аварії з пострадянськими вертольотами моделі Мі-8 трапляються значно частіше. Остання з них трапилася буквально недавно в Афганістані. Тоді загинули 12 людей, в тому числі два українських пілоти. При цьому, МВС ніколи неприховувало використання моделі Н225.

"Так, справді, і МВС цього не приховувало ніколи і ніде, частина вертольотів, а саме модель Н225, є вживаними. Їх рік випуску 2009 – 2012. Тобто вони на 15-20 років новіші та сучасніші за наявний вертолітний пострадянський авіапарк України. І такого випуску борти виконують завдання в усіх країнах світу. Вартість вживаних вертольотів для України вдвічі дешевша, ніж нових. Під час підготовки авіатехніки, компанія-виробник Airbus змінить вузли та агрегати, які мають суттєвий знос на нові із наданням відповідних гарантій та сертифікатів європейського зразка. За умовами контракту, французька сторона гарантує високу якість усієї авіатехніки для України. Також компанія-постачальник укомплектує усі борти відповідно до вимог та потреб ЦОВВ – НГУ, ДСНС, Держприкордонслужби і Нацполіції. Н225 – підвищеної вантажопідйомності до 10 т, у пожежному варіанті це вдвічі більше, аніж наявні можливості одного пожежного МІ-8 у ДСНС України", - відмітив Шевченко.

Як повідомляв "Апостроф", раніше мережу обурила закупівля "Укрзалізницею" в Росії партії значків.