Російські авіакомпанії до 2030 року можуть втратити сотні лайнерів. Через санкції вони відрізані від імпорту нових літаків, запчастин і техобслуговування.
Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
За її даними, з парку російських перевізників вибудуть 109 іноземних літаків і ще 230 радянських машин, яким 40-60 років. Також планується списання понад 200 вертольотів, більшість із яких – російського виробництва.
"Зараз у російських перевізників 1135 літаків, із них літають лише 1 088 – решту вже розібрали на запчастини. Якщо ця тенденція збережеться, за п’ять років РФ втратить майже половину цивільного авіапарку", - йдеться у повідомленні.
Основною причиною є санкції, які унеможливлюють повне технічне обслуговування іноземної техніки. Водночас для старих радянських літаків Росавіація просто продовжує термін служби до 60 років, не враховуючи фактичний технічний стан. Так само подовжено ресурс двигунів SaM-146 для «Суперджетів».
Розвідка зазначає, що державні плани щодо нарощування власного виробництва виконувати не вдається: у 2022–2025 роках російський флот поповнився лише 13 новими літаками замість запланованих понад 120. У 2025 році з 15 запланованих до здачі бортів авіазаводи спромоглися передати лише один.
"Щоб компенсувати нестачу, Москва намагається орендувати літаки за кордоном. Після відмов Казахстану, Катару, Кувейту та Ефіопії, авіакомпанії почали використовувати внутрішні резерви. Вантажна компанія «Волга-Днепр» передала «Аерофлоту» вісім Boeing’ів, які розберуть на запчастини для підтримки решти флоту", - повідомили у СЗР.
У розвідці зазначають, що на тлі технічного занепаду зростає міжнародний тиск – ІКАО у своїй останній резолюції звинуватила РФ у дестабілізації глобальної авіанавігації через систематичні перешкоди GPS і закликала припинити порушення міжнародного авіаційного права.
Раніше стало відомо, що Росія попросила Міжнародну організацію цивільної авіації (ІКАО) послабити санкційні обмеження на постачання запчастин для літаків та транзитні польоти.
Також Росія не потрапила до Ради Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО). Їй не вистачило шести голосів, щоб підтвердити першу чи другу групу Ради.