В Україні проведуть перевірку громадян, які отримують виплату від держави - пенсіонерів, одиноких матерів, субсідіантів.
Про це повідомляє "Апостроф" з посиланням на Obozrevatel.
Для спеціальних перевірок створять онлайн-платформу, де зберуть всю доступну з державних реєстрів інформацію про українців.
Таке рішення партія "Слуга народу" прийняла 16 жовтня, проголосувавши за законопроект №1231 у другому читанні. Всього документ підтримали 249 парламентаріїв, більшість з яких представляють правлячу партію.
Перевірку проводитимуть в три етапи. Ті кошти, які надійшли незаконно, доведеться повернути в бюджет.
Основні нововведення:
- чиновникам доручать за допомогою автоматичної бази перевірити всіх, хто отримує допомогу від держави;
- перевірка відбуватиметься в три етапи; останній може тривати ще три роки після того, як виплату скасували;
- в єдину базу потрапить інформація про кожного, хто отримує гроші від держави; базу будуть постійно наповнювати новою інформацією;
- якщо вдасться знайти порушення, ті гроші, які українці отримали незаконно, змусять повернути в бюджет;
- чиновники можуть отримати інформацію навіть про залишок коштів на банківському рахунку пільговика.
Таку перевірку пройдуть мільйони пенсіонерів, субсідіантів, студентів, матерів-одиначок і т.д. Інформація про громадянина потрапить в єдину систему, і влада вивчить матеріальне становище, якщо людина отримує:
- пенсію, пільгу, субсидію, стипендію;
- грошову виплату з державного бюджету;
- грошову виплату з місцевого бюджету, Пенсійного фонду або Фонду соціального страхування.
У спеціальному реєстрі буде зберігатися анкета на кожного, а зібрані дані будуть захищатися законом. За передачу цих даних, наприклад, кредиторам, передбачено кримінальне покарання.
Подібні реєстри існують в різних органах влади і зараз. Наприклад, уже створили реєстр субсідіантів. Різниця в тому, що в новій платформі будуть дані відразу на всіх, хто хоче допомогу від держави. Це спростить процедуру перевірки.
Перевірку проведуть в кілька етапів. Перший буде проводити орган, до якого людина звертається за матеріальною виплатою. Наприклад, управління соціального захисту. Вони приймуть заяву, візьмуть всі необхідні для виплати документи, внесуть інформацію в єдину базу і тут же отримають дані з неї.
Другий етап триватиме до тих пір, поки громадянин отримує гроші від держави. Наприклад, якщо зроблена покупку на суму від 50 тис. грн (придбання машини), ця інформація потрапить до реєстру і субсідіант позбавляється права отримувати субсидію.
Третій етап - перевірка тих, хто вже не отримує гроші від держави. Наприклад, якщо знайшли роботу і більше не потребують виплат по безробіттю. Цей етап може тривати протягом трьох років після того, як гроші перестали виплачувати.
Як повідомляв "Апостроф", в Україні з 2004 року діє поняття "страхового стажу", часу, протягом якого роботодавець оплачував страхові внески до Пенсійного фонду: саме від цього стажу залежить, чи буде працівник отримувати пенсію.