Росія до кінця року може стати залежною від імпортного пального на рівні до 60%, якщо найближчим часом не буде забезпечено щонайменше пів року ремонтних робіт у стабільних умовах.
Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
"Паливна криза, яка охопила РФ, є не стільки наслідком окремих аварій чи санкцій, скільки результатом системної деградації енергетичного сектору. Багаторічне недофінансування, технологічна ізоляція та управлінські помилки фактично зруйнували колись прибуткову галузь", — заявили у СЗР.
За даними розвідки, більшість російських нафтопереробних заводів, розташованих переважно в європейській частині країни, працюють на застарілих технологіях. Зупинка навіть частини цих підприємств призвела до істотного скорочення внутрішнього виробництва пального.
Спроба уряду РФ стабілізувати ситуацію через заборону експорту бензину у вересні лише поглибила кризу. Саме зовнішні продажі дозволяли компенсувати фінансові втрати підприємств і підтримувати модернізацію інфраструктури.
Наразі ж відсутність валютної виручки унеможливлює подальші інвестиції, а жорстке регулювання цін на внутрішньому ринку створює штучний дефіцит, підкреслюють у СЗР.
Окрім того, зростання цін на пальне провокує підвищення вартості логістики, що своєю чергою призводить до зростання цін споживчих товарів. У поєднанні з підвищенням ПДВ це створює ризики стрімкого зростання інфляції. І хоча офіційна статистика намагатиметься згладити реальні показники, споживачі відчують наслідки напряму — в ціні товарів і вмісті своїх гаманців.
Раніше ми писали, що Український уряд запустив в експериментальному форматі механізм передачі технологій оборонного відомства у серійне виробництво. Очікується, що це дасть змогу наростити обсяги випуску перевіреної техніки на фронті.
Раніше ми писали, що український уряд запустив в експериментальному форматі механізм передачі технологій оборонного відомства у серійне виробництво. Очікується, що це дасть змогу наростити обсяги випуску перевіреної техніки на фронті.