RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Повернення техогляду і жорсткий контроль: які сюрпризи готують водіям в Україні

У Верховній Раді зареєстрували кілька законопроектів, які можуть істотно ускладнити життя українським водіям.

"Апостроф" розповідає про ініціативи, які мають всі шанси бути прийнятими ВР.

Штрафи за перевищення швидкості можуть вирости

У законопроекті, автором якого стало МВС, пропонується підняти штрафи за перевищення швидкості. Так, за перевищення швидкості більш ніж на 50 км/г пропонується штрафувати на 3400 грн. У перспективі ж, штраф буде залежати від доходу порушника.

Функції камер автоматичної фіксації порушення ПДР розширять

Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко повідомив, що в найближчому майбутньому зросте кількість штрафних функцій, які будуть автоматично відпрацьовувати камери автоматичної фіксації порушень ПДР. Уже кілька місяців в тестовому режимі камери фіксують проїзд по смузі громадського транспорту, їзду по пішохідних доріжках, проїзд на червоне світло, порушення розмітки і виїзд на зустрічну смугу, і стоянку в заборонених місцях. Скоро тестування закінчиться і розширений штрафний функціонал почне діяти.

Податок на "розкіш" будуть брати вже з авто за ціною 1,2 млн. грн

У законопроекті № 4101 пропонується зменшити поріг середньоринкової вартості легкових автомобілів з 375 до 200 розмірів мінімальної заробітної плати. Таким чином, в поточному податковому році, згідно із законопроектом, транспортний податок буде стягуватися з автомобілів дорожче 1,2 млн гривень. Під нього потраплять більшість автомобілів не преміум-класу. Наприклад, Toyota RAV4 Hybrid в розширеній комплектації.

Обов'язковий техогляд можуть повернути

Законопроект, опублікований на сайті Міністерства інфраструктури, пропонує, по суті, повернути техогляд, тільки під іншою назвою - перевірка транспорту на придатність до експлуатації (ПТПЕ). Ще до кінця цього року, можуть ввести перевірку для всіх видів транспорту, а не тільки для комерційного.

Пропонована періодичність ПТПЕ:

  • Легкові авто, вантажні ТЗ з повною масою до 3,5 т - через 4 роки від дати виготовлення, потім кожні 2 роки;
  • Автомобілі таксі - щороку;
  • Автобуси - через рік від дати виготовлення, далі кожні 6 місяців;
  • Вантажні (з повною масою понад 3,5 т) - щороку;
  • Мототранспорт - кожні 2 роки.

Якщо законопроект буде підтриманий, протягом року з дня його опублікування, всі транспортні засоби будуть підлягати ПТПЕ в разі їх перереєстрації, переобладнання, або участі в ДТП, в яких були пошкоджені елементи впливають на безпеку руху.

Встановлять штрафи за "скручування" пробігу авто

У законопроекті №4039 пропонується ввести штрафи за "скручування" пробігу авто. Обов'язкову фіксацію показників одометра хочуть виробляти при реєстрації, обліку і технічному контролі всіх транспортних засобів.

Пропоновані розміри штрафів:

  • При відключенні кабелю щитка приладів або троса спідометра - штраф у 3400 грн.
  • Якщо при реєстрації або техогляді, показник виявиться меншим, ніж зазначений раніше в Єдиному державному реєстрі - штраф у 8500 грн.
  • Якщо при першій реєстрації розмитненого транспортного засобу показання одометра будуть меншими за ті, що були заявлені на митниці, - штраф у 17 тис. грн.

За пропозицію послуг зменшення показань одометра також хочуть ввести штраф, і не маленький - 34 тис. грн. При цьому, якщо власник автомобіля, в якому виявлені "скручені" дані, відмовиться повідомити, де йому надали цю послугу, цю суму повинен буде заплатити він сам.

Як повідомляв "Апостроф", крім уже діючих 50 камер автофіксації порушень правил дорожнього руху, встановлених на дорогах України, буде розміщено ще 220 камер.