RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

В Україні готуються повернути техогляд: за що будуть жорстко карати водіїв

В Україні планують повернути технічний огляд транспортних засобів, а також дозволити патрульним поліцейським проводити власну експертизу машин (техогляд).

Про те, які несправності будуть перевіряти в автомобілях і яким стандартам повинен відповідати технічний стан авто, пише "Апостроф".

Якщо в Україні, не дивлячись на супротив громадськості щодо повернення такої корумпованої процедури, як державний техогляд, перевірку все ж таки повернуть, українським водіям доведеться екстрено переглянути стан свого автомобіля і виправити недоліки.

Двигун

Несправності системи живлення, запалення і зносу поршневої двигуна можуть спричинити порушення екологічних норм. І хоча з цими відхиленнями водії можуть їздити роками, їх потрібно вирішити, оскільки разом з токсичністю зростає витрата пального.

Під час проходження техогляду власнику авто, з вихлопної труби якого йде дим, можуть відмовити в його проходженні. Проблемою може стати відсутність каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів – повернути його на місце досить дорого, а без нього встановлений заводом екологічний клас машини теж недосяжний.

Гальма

Сучасні стандарти передбачають, що гальма повинні не тільки затискати колеса намертво, а робити це так, щоб машину не розвернуло на дорозі. Тому під час проходження техогляду перевірятимуть інтенсивність уповільнення і рівномірність спрацьовування гальм всіх коліс. Для цього в автомобілі повинна бути справна ABS – антиблокувальна система, або всі гальмівні механізми повинні спрацьовувати синхронно.

Фари

За нашого захоплення ксеноновими фарами, це може стати серйозною перешкодою під час проходження техогляду: всі автомобілі з незаводською оптикою можуть опинитися поза законом. Про це йдеться у Правилах дорожнього руху. Тому водіям було б корисно знайти хороші лампи-галогенки або рідні фари в ксеноновому виконанні.

Колеса

Всі вимоги, яким повинна відповідати машина згідно із запланованим на 2020 рік ОТК (обов'язковий технічний контроль) поки невідомі. Однак точно відомо, що інспектори діагностичного центру перевірятимуть стан шин щодо їх зносу, наявності порізів, дотримання термінів придатності тощо, а також і щодо їх відповідності заводським розмірностям.

Приміром, якщо гума на вашому авто не відповідатиме максимальній для цієї моделі ширині шин, таку машину можуть "забракувати".

Додамо, що відповідний законопроект про плановий техогляд передбачає, що поліцейські зможуть попросити водія відкрити капот автомобіля і провести невелику технічну експертизу. Автори законопроекту стверджують, що це допоможе знизити кількість ДТП.

Якщо правоохоронець помітить якусь проблему, то автомобіліста відправлять на повторний техогляд на сертифіковане СТО. Після проходження повторного техогляду автомобіліст матиме імунітет на чотири місяці від технічних перевірок на дорозі.

Тож власникам авто вже зараз потрібно подбати про стан двигуна, гальм, коліс і фар: використання автомобілів, які не пройдуть перевірку, можуть заборонити до виправлення всіх невідповідностей стандартам.

Як повідомляв "Апостроф", в Міністерстві інфраструктури України має намір зобов'язати всіх водіїв автобусів і вантажівок періодично проходити перенавчання і здавати іспити.