В Україні відбувається зростання ринку продажів нових авто, а от в ЄС вже шостий місяць поспіль ці показники падають.
Про це розповідає "Апостроф" з посиланням на Інститут досліджень авторинку.
Європейська асоціація автовиробників стверджує, що в грудні 2021 року в ЄС зареєстрували на 22,8% менше легкових автомобілів, ніж рік тому в цей же час. Багато з ринків Європейського Союзу запримітили падіння, серед них 4 основні: Італія (-27,5%), Німеччина (-26,9%), Іспанія (-18,7%) та Франція (-15,1%). Однак у Болгарії, Хорватії, Латвії та Словенії зафіксували зростання продажі нових автомобілів.
2021 рік побив антирекорд 2020 року з продажу нових машин. У 2021 році вони впали на 2,4% та склали 9,7 мільйонів одиниць. Причиною цьому став дефіцит напівпровідників на автовиробництвах, тоді як у 2020 році це відбувалось через паніку навколо коронавірусу. До прикладу, у “докризовий” 2019 рік продали на 3,3 мільйона нових автомобілів більше.
В Україні ж у грудні 2021 року зареєстрували майже 11 тисяч нових автомобілів, що на 7,2% більше за грудень 2020 і на 22,2% більше за листопад 2021 року. Загалом в Україні за весь 2021 рік зареєстрували 107 770 нових легковиків, а це на 21,4% більше в порівнянні з 2020 роком.
Експерти Інституту досліджень авторинку називають такі причини:
- з часів "Революції гідності" ринок нових авто в Україні був на низькому рівні, але українська економіка відновлюється, разом із цим росте купівельна спроможність;
- результат у 107 тисяч нових авто для України рекордний за 8 останніх років, однак доволі низький у порівнянні з країнами ЄС. У Польщі за 2021 продали вчетверо більше нових авто, до прикладу;
- більшість продажів в Україні становлятьвживані авто вартістю до $10 тисяч, тому попит на них значно більший, ніж на нові;
- вдалося уникнути дефіциту нових авто, автодилери в загальному задовольнили потреби покупців у 2021 році.
Раніше "Апостроф" писав про рекорд ввезення вживаних авто: навіть штрафи не лякають.