З літа Росія уражає ключові вузли "Укрзалізниці" та електропідстанції за допомогою в середньому 6-7 далекобійних безпілотників, але мережа поки що тримається.
Про це повідомляє Reuters з посиланням на гендиректора УЗ Олександра Перцовського.
"Їхня перша мета — посіяти паніку серед пасажирів, друга — вдарити по економіці загалом", — сказав Олександр Перцовський в інтерв’ю.
Водночас Росія не приділяє особливу увагу ударам по військових вантажах. Посилення атак призводить до регулярних затримок пасажирських рейсів на кілька годин.
"По суті, це все удари по цивільній інфраструктурі", – сказав Перцовський.
Він заявив, що атаки, від яких постраждали десятки підстанцій, пов'язані з різким збільшенням кількості далекобійних безпілотників, які виробляє російський військово-промисловий комплекс.
За словами гендиректора "УЗ", наразі залізниця відновлюється після кожного удару. Безпосереднє переривання руху поїздів після нападу зазвичай триває від шести до дванадцяти годин, а електровози замінюють на дизельні локомотиви, поки відновлюють електропостачання.
Перцовський заявив, що перебої з перевезеннями вдалося мінімізувати, а транзит військових вантажів не постраждав.
За його словами, з середини літа Росія атакувала залізничні електропідстанції та інші вузли інфраструктури в середньому за допомогою 6-7 далекобійними безпілотниками щоночі.
"Вони... діють систематично, виводячи з ладу одну підстанцію за іншою або ключові залізничні вузли, щоб зупинити пасажирські поїзди та посіяти паніку та недовіру серед людей", - каже гендиректор "УЗ".
За його словами, з літа було обстріляно п'ять чи шість ключових залізничних вузлів.
Також "Укрзалізниця" стикається з саботажем з боку завербованих Росією агентів, які намагаються підірвати вразливі пункти мережі. Однак це менша загроза, ніж російські авіаудари, але диверсії зростають. Лише цього року зареєстровано десятки випадків, сказав Перцовський.
За оцінками Світового банку, приблизно 30% української залізниці перебуває в циклі «пошкодження-ремонт».
Перцовський сказав, що компанія продовжуватиме ремонтні роботи в такому ж темпі.
"Якщо ми трохи сповільнимося і дозволимо ворогу вдаряти та руйнувати, то їх ще більше привабить запах крові".
Раніше "Апостроф" писав, що російські війська посилили удари по залізничній інфраструктурі України, щоб уповільнити поставки озброєння.