Залізнична інфраструктура України й надалі перебуває під постійною загрозою російських атак. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" повідомила керівниця комунікаційного напряму пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Наталія Турчак.
Вона зазначила, що "Укрзалізниця", як і вся країна, перебуває під постійними загрозами російських атак, і спрогнозувати, чи минув їх пік, неможливо. За її словами, найбільша небезпека очікується напередодні осінньо-зимового періоду, коли російські війська традиційно б’ють по критичній інфраструктурі.
"Напередодні опалювального сезону ворог буде цілити у найбільш чутливі точки по інфраструктурі. Тому ще одна зима, очевидно, непроста, нас очікує. Ми готуємося посилено, як і вся країна: готуємося до найгіршого і віримо в найкраще", — наголосила вона.
Турчак повідомила, що в компанії створені чіткі алгоритми дій на випадок атак, проте деталі не розкриваються з міркувань безпеки. Алгоритми розроблені на основі попереднього досвіду, і першими реагують машиністи та провідники, діючи відповідно до оперативних завдань і власного досвіду.
Вона пояснила, що у разі пошкодження колій або станцій "Укрзалізниця" застосовує комбіновану логістику, поєднуючи залізничний та наземний транспорт.
"Якщо наш склад не може доїжджати, ми зупиняємося на тій станції, де можемо, і далі за допомогою обласних адміністрацій пасажирів доставляємо автобусами. Таким чином ми дотримуємося наших зобов’язань — доставити пасажира до місця призначення", — пояснила Турчак.
За її словами, компанія намагається дотримуватися графіків руху, хоча не виключає незначних затримок через бойові дії.
"Ми беремо на себе зобов’язання доправити пасажира згідно з графіком, однак можливі певні затримки з причин, які від нас не залежать. Ми попереджаємо про це пасажирів, які мають квитки до прифронтових областей", — сказала вона.
Турчак також зазначила, що зміни маршрутів можливі в усіх прифронтових областях, таких як Сумська, Харківська, Дніпропетровська, Миколаївська та Херсонська. "Укрзалізниця" максимально прискорює рух і зменшує час на посадку в цих регіонах, щоб забезпечити безпеку. Вона наголосила, що попри ризики, залізничне сполучення з прифронтовими регіонами зберігається.
"Укрзалізниця виконує і виконуватиме свою соціальну місію до останнього — доки ми можемо це робити, ми точно будемо це робити", — підсумувала Турчак.
4 жовтня російські війська завдали удару по залізничному вокзалу в місті Шостка Сумської області та по пасажирському потягу “Шостка — Київ”.
Президент України Володимир Зеленський повідомив, що внаслідок удару постраждали десятки людей, серед них — діти.
Голова правління "Укрзалізниці" повідомив, що через загрози російських обстрілів у прифронтових регіонах перебудують залізничні маршрути.
Вночі 7 жовтня Росія здійснила масовані атаки по Полтавщині та Сумщині, цілями яких стали енергетична та залізнична інфраструктури. У Полтаві було уражено локомотивне депо та підстанції, а в обох регіонах зафіксовано знеструмлення. Постраждалих серед населення немає, проте тимчасово затримувався залізничний рух.
Росія вночі 2 жовтня завдала масованого обстрілу по Одесі – атакувала депо Укрзалізниці. Унаслідок атаки уламкові поранення отримав машиніст потяга. Також було зафіксовано удари по залізничній інфраструктурі прикордонних громад на Півночі, зокрема в Конотопі, що спричинило затримки поїздів.