RU  UA  EN

Пʼятниця, 3 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

3 травня

Всі новини

Перепустка в автомобільне життя: 7 цікавих фактів про "горбатий" Запорожець

Легендарний ЗАЗ-965 "Запорожець" виробництва Запорізького автозаводу залишив глибокий відбиток у душах українських любителів авто. Він випускався вісім років, і за цей час накопичилося багато цікавих фактів про цю модель.

Про це повідомляє "За рулем".

Найдоступніше авто

У 60-х роках ХХ століття "Запорожець" був для українців найдоступнішим автомобілем, таким чином, для багатьох він став першою машиною, на якій вчилися кермувати, відточували навички у його ремонті.

Схожий, але не FIAT

ЗАЗ-965 дуже схожий на італійське авто FIAT 600, проте кожна кузовна деталь "Запорожця" відрізнялася від італійської моделі, хоч і при розробці дизайну "Запорожця" радянські художники базувалися на дизайні FIAT 600.

Фантастична ремонтопридатність

Жоден європейський двигун не схожий на двигун "Запорожця". ЗАЗ-965 має V-подібну "четвірку" з вбудованим повітряним охолодженням. Він мав 0,9 л і 27 л.с., що в ті роки було пристойною потужністю. Також двигун можна було самостійно зняти та відремонтувати.

Кучугура на колесах

За радянських часів дітлахи любили взимку з'їжджати на санчатах із замерзлого "Запорожця", на якому мало хто їздив узимку. Машину засипало снігом і вона перетворювалася на кучугуру. Крім того, незалежні підвіски ЗАЗ-965 робили задні колеса "Запорожця" кривуватими, особливо коли колеса були розвантажені. Молодь тоді вигадала піднімати корму авто та опустити її, через що ЗАЗ-965 ставав ще більш "кривоногим".

Предтеча автотуризму

Окрім автомобілізації у ті роки, "Запорожець" став для громадян початком автотуризму. Багажник був малий для великого обсягу речей, тому автовласники кріпили на дах решітчасті багажники, а потім вирушали у відпустку машиною.

"Горбатий" у нащадків вікінгів

За статистикою, майже 31 тисячу ЗАЗ-965 продали за кордон. Серед провідних країн - Болгарія, куди відправили понад 14 тисяч "горбатих". Також їх продавали у Фінляндії та Данії – по 1 200 машин. Крім того, для відправлення "Запорожця" до Фінляндії авто перейменовували на Yalta, через тяжку вимову слова "Запорожець" латиницею.

Рекордсмен з анекдотів

Про ЗАЗ-965 придумали один із найпопулярніших анекдотів у 70-х роках.

"Солідний чоловік прицінюється на стоянці біля московського комісійного магазину в Південному порту до старого 965-го "горбатого". І філософськи промовляє: "Десять хвилин ганьби, зате я на роботі", - так звучить жарт.

Саме прізвисько "горбатий" з'явилося 1979-го, після виходу серіалу " Місце зустрічі змінити не можна".

Нагадаємо, відомий у колишньому Радянському Союзі "народний" автомобіль ЗАЗ-966 "Запорожець", насправді мав іноземні прототипи - Lloyd Arabella та BMW-700.