З 1 січня 2022 року в Україні набули чинності одразу два закони щодо ввезення електрокарів з-за кордону та їхнього вітчизняного виробництва. Їхньою метою є популяризація екологічних авто серед українських водіїв, а також стимуляція виробництва такої техніки в нашій країні.
Про те, наскільки зміняться ціни на ці авто, розповідає "Апостроф", посилаючись на Мінфін.
Електрокари набирають все більшої популярності серед водіїв по всьому світу. Україна – не виняток. Навіть без нововведень вітчизняні автолюбителі вже протягом кількох років активно пересідають на електромобілі. За даними асоціації "Укравтопром", у 2021 році, порівняно з попереднім роком, кількість реєстрацій легкових електрокарів зросла на 19% - до 8541 авто. При цьому збільшилася частка нових електрокарів: якщо у 2020 році вона становила лише 8,9%, то у минулому вже збільшилася до 14,2%.
Перший закон (№ 1660-IX) передбачає збереження пільги з ПДВ на операції із ввезення "зелених" авто до 1 січня 2031 року.
Другий закон (№ 1661-IX) до 1 січня 2031 року звільняє від сплати мита запчастини та комплектуючі для електрокарів, а також ввезення самих авто.
На думку експертів, нові ухвалені закони ситуацію з цінами на електрокари в Україні сильно не змінять, адже й раніше ні ПДВ, ні мито не стягувалося, просто цей термін продовжили. Навпаки - вартість "зелених" автомобілів може збільшитися, але з інших причин.
Причини подорожчання електромобілів:
- світова криза авточипів. Виробники не можуть отримати необхідні комплектуючі, через що вже утворився дефіцит і підскочила ціна на нові авто в межах 10%;
- подорожчання цін на метали, зокрема на алюміній.
Цього року нова електротехніка може подорожчати ще на 5-7%. Підвищувальні тенденції на ринку нових авто тягнуть за собою ціни й у вживаному сегменті.
За останній рік уживані електрокари з Європи та США подорожчали в середньому на 5-10%, а цього року можливе зростання ціни ще на 5% і більше - все залежатиме від пропозиції та попиту.
Раніше ми писали про найбільш бюджетні електрокари на вторинному ринку.