На період війни з Росією в Україні набув чинності закон, яким передбачається процедура пільгового або "нульового" розмитнення автомобілів.
Скільки коштуватиме євробляха насправді, розповідає Auto.ria на прикладі легкового Mercedes-Benz C-Class, 2012 року випуску, з дизелем, купленим на одному з польських “автокомісів”.
Видання зазначає, що машина в комплектному та справному стані, з дійсним європейським техоглядом та страховкою.
Варто зважити, що авто ввозилося для замовника в Україні. Тому першим необхідним документом була нотаріальна довіреність від замовника, яка коштувала 1000 грн.
Для перетину кордону знадобилася експортна декларація – документ, який підтверджує намір вивезти машину за межі ЄС. Декларацію можна оформити у будь-якого місцевого митного брокера за суму в районі 850 грн.
Для того, щоб занадто довго не затримуватися на українському КПП, потрібно підготувати попередню митну декларацію громадянина (ПДГ) у вже українського брокера, якому слід заздалегідь надіслати всі дані про авто та його власника. ПДГ брокер реєструє на митниці, а водієві надсилає номер документа. Згідно з новим законом, вносити заставу не потрібно.
На момент проведення експерименту ще не було спрощено порядок розмитнення від Кабміну, тому завершення всіх формальностей відбувалося на одному з митних постів Волинської митниці, де закрили митну декларацію та виписали "посвідчення митниці" для реєстрації автомобіля в СЦ МВС.
Але перед цим потрібно було провести сертифікацію авто. Що стосується витрат, то послуги брокера West Auto Hub обійдуться близько 3000 грн, сертифікація машини - 2500 грн.
Державна реєстрація автомобіля також не є безкоштовною. Послуги сервісного центру МВС (а також свідоцтво про реєстрацію та номерні знаки) обійдуться власникові у суму близько 800 грн, також доведеться сплатити збір за першу реєстрацію до Пенсійного фонду – від 3 до 5 % від митної вартості машини.
Таким чином, сумарні витрати за ввезення євробляхи 10-річного віку склали трохи більше ніж 8 тисяч гривень. У цю суму не включено збір до ПФ за першу реєстрацію транспортного засобу та оплату послуг водія.
Раніше "Апостроф" публікував прогноз зміни середніх цін на окремі моделі авто за умови введення "нульового розмитнення".