Українські депутати запропонували ввести альтернативу "нульовому" розмитненню автомобілів на іноземних номерах. Експерти критикують відповідну ініціативу.
Йдеться про два законопроєкти під номерами №7466-1 та №7466-2, внесені у парламент.
Ініціаторами двох проєктів закону виступили очільник податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев та його заступник Олександр Ковальчук. Документи покликані допомогти "легалізувати" автомобілі, ввезені з-за кордону, за спрощеними умовами:
- термін дії - до початку 2027 року;
- на авто, яким більше трьох років, поширюватиметься формула нарахування акцизу зразка 2018-го;
- митний платіж та ПДВ нараховуватимуть не на митну вартість авто, а на акциз, оскільки для більш старих машин акциз зазвичай більший за вартість самого транспорту, тому кінцева вартість буде суттєво дорожчою;
- для нового автотранспорту (якщо не більше трьох років), що ввозять юрособи, застосовуватимуть "табличну" формулу; згідно з нею, вартість розмитнення дорогих автомобілів становитиме тільки 5-10% вартості.
В Інституті дослідження автомобільного ринку розкритикувати дані законопроєкти. Там переконані, що дана ініціатива сильніше заблокує ринок, адже українці не зможуть собі дозволити купувати нові автомобілі.
"Висновок: негативний. Прийняття альтернативного проєкту в такій редакції ще більше заблокує ринок. На нові авто в українців у більшості немає коштів, більшість продажів - авто вартістю $5-8 тисяч. Від ще більших податків люди багатші не стануть", - наголошують експерти.
Нагадаємо, що в Україні з 1 липня скасували "нульове" розмитнення автомобілів, завезених із Європи.