Російську нафту з танкера, якому Індія відмовила у вході в порт, зараз перевантажується на інше судно.
Це свідчить про те, як трейдери знаходять способи обходити регуляторні обмеження, пише Bloomberg.
Гондураський танкер Andaman Skies передає 767 тисяч барелів російської нафти судну Ozanno, що ходить під прапором Сан-Томе і Принсіпі. Раніше Andaman Skies не отримав дозволу на вхід в індійський порт, оскільки не мав документів, що підтверджують його технічну справність. Очікується, що Ozanno прибуде до неназваного порту на заході Індії вже цими вихідними.
Міністерство судноплавства Індії поки що не прокоментувало ситуацію. Вантаж Andaman Skies був призначений для державної компанії Indian Oil, проте її представники також не надали жодних пояснень.
Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну у 2022 році Індія стала одним із головних покупців російської нафти, яку постачають морським шляхом. Західні санкції обмежили експорт РФ, тому трейдери винаходять різні способи, щоб уникати цих обмежень, зокрема приховують походження суден і вантажів.
Проте проблеми Andaman Skies, яке не підпадає під санкції США, але перебуває під обмеженнями Великої Британії та ЄС, виявилися суто бюрократичними. Йому заборонили вхід у порт через відсутність необхідних документів. Після цього танкер майже два тижні дрейфував біля узбережжя, ймовірно, шукаючи спосіб вивантажити нафту, яку він транспортував із Мурманська.
Танкер Ozanno, збудований у 2008 році, нещодавно перевозив 730 тисяч барелів нафти марки Urals із Приморська, які він вивантажив у порту Джамнагар на заході Індії 28 березня.
Як повідомляв "Апостроф", російські танкери з "тіньового флоту" використовували фальшиві страхові сертифікати для проходу через води країн НАТО в Балтійському морі.