Танкер з російською сирою нафтою, що прямував до Індії, змінив курс і зараз простоює в Балтійському морі. Це свідчить про те, що американські санкції вже впливають на торгівлю нафтою між РФ та Індією.
Про це повідомляє Bloomberg.
Дані відстеження суден показали, що судно "Фурія" рухалося на захід протокою між Данією та Німеччиною, коли у вівторок, 28 жовтня, розвернулося та пропливло невелику відстань, перш ніж різко сповільнитися.
Відомо, що 20 жовтня судно "Фурія" вивезло майже 730 тисяч барелів сирої нафти марки Urals з російського балтійського порту Приморськ. Спочатку судно вказало місцем призначення індійський порт Сікка, з очікуваною датою прибуття в середині листопада. Порт використовує індійська компанія Reliance, яка має довгостроковий контракт на купівлю нафти Urals у «Роснефти».
Пізніше судно змінило свій розклад і вказало місцем прибуття єгипетський Порт-Саїд, з датою прибуття до середини наступного місяця. Bloomberg пише, що судна, що проходять Суецьким каналом, іноді вказують Порт-Саїд як пункт призначення, перш ніж адаптуватися до свого кінцевого пункту призначення.
Компанія Reliance заявила, що збирається дотримуватися американських санкцій. Після запровадження санкцій США, вона вже закупила близькосхідну нафту, а індійські державні нафтопереробні заводи також стали обережними щодо купівлі вантажів у російських підсанкційних виробників.
Керівники вищої ланки індійських переробних компаній повідомили Bloomberg, що в результаті санкцій очікується різке скорочення потоків російської нафти.
Нагадаємо, що США запровадили санкції проти російської державної компанії «Роснефть» та російського нафтового гіганта ПАТ «Лукойл». Міністерство фінансів США заявило, що операції за участю цих двох компаній мають бути завершені до 21 листопада.
З моменту введення американських санкцій індійські НПЗ не робили нових замовлень на закупівлю російської нафти, оскільки вони чекають на роз’яснення від уряду та постачальників.