Нещодавні обшуки ГПУ і СБУ в офісі ПАТ "Укразалізниці" є цілком закономірним підсумком ігнорування компанією вирішення ряду важливих питань.

16 травня парламентарії розраховують отримати відповіді на ці питання, зазначив голова Комітету з питань транспорту Верховної Ради Ярослав Дубневич у блозі на сайті Обозреватель.

На його думку, керівництво компанії має відповісти, що воно зробило для мінімізації марних втрат підприємства та забезпечення якісного та безперебійного руху перевезень.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Не менш гострими питаннями є систематичне невиконання стратегічного плану "Укрзалізниці" по ремонту та модернізації рухомого складу, а також проблема нестачі тяги (адже контракт з "General Electric" абсолютно не рятує ситуацію).

"Де ініціатива керівництва "Укрзалізниці" по залученню приватного тяги? Або ми знову будемо спостерігати повний коматоз на залізниці ближче до збирання врожаю і опалювального сезону? І дороги, які не ремонтуються місяцями, тому що до них не можуть дістатися поїзду з сипучими, так і залишаться з дірками на зиму?" - обурився Дубневич.

Крім того, він незадоволений погіршенням ситуації з безпекою в компанії. Аналогічна ситуація спостерігається з інтенсивністю використання залізничного транспорту і якістю обслуговування, про що свідчать, зокрема, показники Європейського індексу продуктивності залізничних систем.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"У свою чергу, шокуюча статистика смертельних випадків на рейках "Укрзалізниці" тільки зростає (8-10 чоловік щотижня гинуть під колесами поїздів). Чому не відповідають ті, хто дійсно винний, що допускає порушення законодавства з безпеки - в тому числі при технічному обслуговуванні та ремонті рухомого складу - замість цього козлом відпущення стає черговий "стрілочник"?" - підкреслив парламентарій.

Також занепокоєння Дубневича викликає той факт, що в Україні досі не побороли важку і неповоротку систему управління і функціонування, яка застосовується на "Укразлізніці" ще з пострадянських часів і базується на корупційних схемах незаконного збагачення і тотальній безвідповідальності.

"Що зробив нинішній глава підприємства за останній час, щоб змінити ситуацію? Які дії застосував проти корупції? До речі, нагадаю: саме з ініціативи Комітету з питань транспорту недавно з'явилося розпорядження НАЗК про відсутність на підприємстві антикорупційної програми та боротьби з корупційними ризиками. Чому рішення і рекомендації Комітету з питань транспорту по реформуванню компанії виконуються лише частково або ігноруються в принципі? Відповідей на ці питання ми не маємо. Втім, плануємо отримати хоча б на частину з них", - підкреслив Дубневич.

За словами нардепа, на майбутньому засіданні очолюваного ним парламентського Комітету, крім обговорення перерахованих проблем, планується також розглянути законопроект № 7316 "Про залізничний транспорт".