Заплановані "Укрзалізницею" на 23 лютого 2021 року аукціони з продажу металобрухту знаходяться під загрозою зриву з вини самої держкомпанії.

Про це "Обозревателю" повідомив один з учасників ринку.

За його словами, компанія з незрозумілих причин виставила лоти зі стартовою ціною майже на третину вищою за ринкову.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Це означає, що покупців на тендерах не буде, вони просто не приймуть такі умови", - пояснив співрозмовник.

Відповідно до тендерної документації, сталевий брухт "УЗ" з усіма витратами обійдеться покупцеві за середньою ціною у 8 500 грн./т., тоді як на ринку 20 лютого його можна було вільно купити у інших продавців за 6 700 грн/т.

"Це нагадує ситуацію, яка вже була в 2018-2019 рр. Тоді "УЗ" так само виставляла неринкові, свідомо неприйнятні умови покупцям. Кілька кварталів поспіль з цієї причини торги не проводилися. Це відсутність маркетингу або спеціально так робиться?" - підкреслило джерело.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Воно зазначило, що від такої недалекоглядної і дивної політики "УЗ" отримала тільки мінус: "Вони тоді пропустили сезонний пік високих цін, втратили гроші і затоварили склади, тому що не змогли продати лом. І тепер ця історія знову повторюється".

При цьому, за словами учасника ринку, брухтозаготівельна політика "Укрзалізниці" є непрозорою, створюючи грунт для маніпуляцій.

Так, лом, виставлений на продаж у січні і лютому, утворений ще в 2020 р. і оформлений до продажу з 2021 р.

"А скільки і який обсяг факту і плану по лому на 2021 р.? Який графік? І чи буде "УЗ" оперативно реагувати і видавати на ринок обсяги?" - заявив співрозмовник видання.

Він так само уточнив, що партії брухту, продані за високими цінами в січні, ще до сих пір не почали відвантажувати.

"Чому? Їх немає або "УЗ" не потрібні гроші? Або це просто недбалість і некомпетентність? І чия саме - безпосередніх виконавців або їх керівників, які не вміють організувати роботу?" - резюмував учасник ринку.