Державна екологічна служба незаконно затримала торгове судно в морському порту "Чорноморськ". Збитки несе як судновласник, так і державний бюджет.

Про це виданню "Обозреватель" розповів президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

За його словами, судно затримано інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. При цьому де-факто у екологів немає повноважень зупиняти і затримувати кораблі.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"У представників екоінспекції немає ніяких законних підстав, щоб здійснювати перевірки кораблів, вони працюють поза правовим полем. Роблять це на свій розсуд, що суперечить не тільки українськими законами, а й міжнародній практиці судноплавства. Зловживання були завжди, але в останні роки це перетворилося в масове постійне явище. Про це знають всі найбільші морські оператори. Якщо в Україні заходить судно, то екоінспектори будуть робити все, щоб саботувати вихід судна, аж до вимоги хабарів, а це десятки тисяч доларів", - пояснив Каленков.

Незаконну діяльність екологічної інспекції відчули на собі і багато іноземних компаній. Саме тому скарги на роботу інспекції надходили як в український уряд, так і в Європейську бізнес-асоціацію і Американську торговельну палату.

"Щоб припинити це свавілля потрібно виводити ситуацію в законне поле, приймаючи необхідні підзаконні акти і не даючи чиновникам від екоінспеціі займатися самоуправством. Зараз розглядається ряд підзаконних актів, що визначають права екологічних інспекторів, відбору ними проб, нарахування штрафів. Цей процес блокується як екоінспекцією, так і міністерством екології та природних ресурсів", - роз'яснює Каленков.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

За словами Олександра Каленкова, вже півроку як прийнято закон, який наблизив українське законодавство до міжнародних конвенцій та порядків, коли екологічні інспектори можуть з'явитися в порту тільки при виникненні відповідної надзвичайної ситуації. В умовах коррупциогенность цієї ситуації в Україні, це єдиний шлях наведення порядку.

"Бізнес разом з Державною регуляторної службою і Адміністрацією морського транспорту розробив відповідні підзаконні акти, щоб закон нарешті запрацював. Зараз потрібна тільки політична воля, щоб прийняти ці акти на засіданні Кабінету Міністрів України, і припинити свавілля чиновників екоінспекції та ганьба України на міжнародному ринку вантажних перевезень", - резюмував Каленков.