26 квітня у ВР відбулося засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, на якому депутати розглянули законопроєкти щодо запровадження в Україні електронної акцизної марки для тютюнових виробів. За підсумками дискусій з індустрією було враховано 2 із 16 зауважень тютюнової галузі.
Схоже, в Україні "вимальовується" "російська система" електронного акцизу — ніде у світі такого більше немає, пише видання "Факти".
Тим часом з поля зору голови Комітету ВРУ Данила Гетманцева, а також БЕБ, ДФС і ДБР вислизають транснаціональні тютюнові корпорації, такі як Philip Morris, Imperial Global Tobacco, British American Tobacco, JTI, які продовжують вести бізнес на території росії й платити там податки, фінансуючи цим російську агресію проти України. За версією Forbes (за 2022 рік), вони входять у топ найбільших іноземних компаній росії. І продовжують працювати в Україні.
Philip Morris International: виторг зарік — 392,9 млрд рублів. Виробник сигарет під брендами Parliament та Marlboro заявляв, що хоче продати активи у росії. Але поки шукає покупця, знизив обсяги виробництва через збої в логістичному ланцюжку. У холдингу фабрика на росії та дистриб'юторський підрозділ, в якому працюють 3200 осіб.
Japan Tobacco International: Виторг зарік — 345,5 млрд рублів. У березні минулого року компанія зупинила всі інвестиції у російський ринок, а також повідомляла, що розглядає варіанти виходу з країни. В РФ у японського виробника тютюну чотири заводи та близько 4 000 співробітників. JTI росія випускає цигарки Kiss, Winston та LD.
British American Tobacco: на початку березня 2022 фірма повідомила про вихід з Росії. Виробник цигарок Lucky Strike та Dunhill планує продати бізнес місцевому менеджменту, проте цей процес не вдається закінчити.
У сумі це майже трильйон рублів (963,8 млрд рублів) прибутку, податки з якого спрямовані на фінансування російської агресії проти України.
Раніше радник глави Офісу президента України Михайло Подоляк зазначив, що з початку повномасштабного російського вторгнення в Україну лише 9% з 1500 світових компаній залишили російський ринок. Переважна більшість відомих брендів продовжує фінансувати бюджет агресора.
"Колективний Захід, чий ринок для міжнародних компаній є пріоритетнішим, ніж росія, має проявити тверду позицію. Зрештою, кожен суб'єкт у цій партії має визначитися: декларувати цінності на папері чи діяти. Мовчання вбиває. Буквально", — сказав Подоляк.