При виході на пенсію деякі українки можуть зіткнутися з проблемою підтвердження свого дошлюбного прізвища – це стосується розлучених жінок.
Про це повідомляє Пенсійний фонд.
Так, до фахівців із проханням про пораду звернулася пенсіонерка, яка пояснила, що для постанови на пенсійний облік їй необхідно підтвердити в Пенсійному фонді дошлюбне прізвище.
Читайте також: Можуть призначити дітям та родичам померлого: в Україні з 1 грудня збільшать один із видів пенсії
"Свідоцтво про народження не годиться. А шлюб, зареєстрований 1996 року в Харкові, вже розірваний, і жодних документів не збереглося. Як мені бути?", - запитує українка із Хмельницької області.
Згідно з інформацією Пенсійного фонду, насамперед у такій ситуації необхідно отримати витяг з державного реєстру актів цивільного стану — це можна зробити в будь-якому відділі РАГС незалежно від місця державної реєстрації акта цивільного стану та місця проживання заявника.
Для цього буде необхідно вказати одну з наступних відомостей про фізичну особу, щодо якої видається витяг з Реєстру:
- прізвище, ім'я та по батькові, дата та місце народження особи, щодо відомостей про яку отримано запит;
- серія та номер свідоцтва про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану, дата його видачі;
- реєстраційний номер, за яким зареєстровано внесення відомостей про акт громадянського стану.
У разі подання заяви/запиту про надання витягу з Реєстру щодо актового запису про шлюб або розірвання шлюбу додатково вказуються прізвище, ім'я та по батькові другого чоловіка.
Подати заяву/запит на отримання такого документа заявник може особисто або через законного представника:
- безпосередньо до відділу державної реєстрації актів цивільного стану;
- надіславши документи поштою (рекомендованим листом);
- в електронному вигляді через мережу Інтернет із використанням веб-порталу "Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану" на сайті https://dracs.minjust.gov.ua/.
Фізична особа при особистому поданні заяви/запиту про надання витягу з Реєстру пред'являє паспорт громадянина України або паспортний документ та у відповідних випадках документи, що підтверджують сімейні відносини.
Справжність підпису заявника на заяві, а також вірність копій паспорта громадянина України чи паспортного документа та документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки, має бути належним чином засвідчена.
У разі надсилання заяви поштовим зв'язком виписка з Реєстру надсилається заявнику поштою.
Якщо документи надсилаються в електронному вигляді через Інтернет із використанням веб-порталу, то подають заяву встановленої форми з накладенням кваліфікованих електронних підписів та відскановані копії необхідних документів. До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру або повідомлення про реквізити платежу (коду квитанції) для перевірки цього факту з використанням програмного продукту "check" або підтвердження права на безкоштовне отримання витягу з Реєстру.
Раніше ми писали, куди і коли звертатись, щоб пенсію призначили вчасно.