RU  UA

Неділя, 28 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Місто

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

28 квітня

Всі новини

Період найбільшого розвитку: в мережі згадали київські трамваї у 1950-60-х роках, фото

У 1950-60-х роках Київ переживав активний розвиток трамвайної мережі, яка була однією з ключових складових громадського транспорту міста. Після Другої світової війни, в умовах відновлення та інтенсивної реконструкції міста, трамваї відігравали важливу роль у забезпеченні перевезень пасажирів, сприяючи відновленню та розвитку економіки та розбудові цілковито нового міського ландшафту.

Далі "Апостроф" покаже фото київських трамваїв 1950-60-х років, опубліковані в Facebook "Клуб Корінного Киянина".

Читайте також: Плавали в теплій воді навіть взимку: в мережі згадали фото відкритого басейну "Динамо" у Києві

Історія розвитку столичних трамвайних шляхів

З 1950-х років почався поступовий процес витіснення трамвая з центральної частини міста, а з іншого – його інтенсивний розвиток на околицях (адже в цей час починається зведення перших житлових масивів). Зокрема активний розвиток був помітний на лівому березі в сучасних Дніпровському та Дарницькому районах:

  • в 1954 році –відкрито трамвайну лінію новоспорудженим мостом імені Патона до сучасної Дарницької площі;
  • в 1955-1956 роках – маршрут по Діагональній вулиці (проспект Юрія Гагаріна) до Дарницького шовкового комбінату;
  • в 1957—1958 роках – шлях по Харківському шосе та Бориспільській вулиці до Нової Дарниці;
  • в 1959 році – до ДВРЗ;
  • в 1960 році – через Нову Дарницю до лікарні (по вулицях Ялтинській та Славгородській).

В цей час у центральній частині міста було зведено лише одну значну лінію – в 1951 році, що пролягла вулицею Мечникова та Кловським узвозом.

Окрім відкриття деякі маршрути трамваїв ліквідовували. Така доля в 1959—1960 роках спіткала лінії, що проходили вулицями:

  • Володимирською (від Софійської площі до вулиці Льва Толстого),
  • Ярославовим Валом,
  • Михайла Грушевського,
  • Івана Мазепи,
  • бульваром Тараса Шевченка (від Галицької площі до вулиці Шолуденка),
  • між вулицею Симона Петлюри та площею Перемоги (нині Галицька площа).

Трамваї були одним з найбільш доступних та популярних засобів громадського транспорту. Вони сприяли мобілізації робочої сили, особливо в умовах, коли особистий автотранспорт не був поширений серед широких верств населення. Тогочасні трамваї стали важливим елементом в повсякденному житті киян, допомагаючи їм діставатися до місць роботи та навчання.

Один з столичних трамваїв моделі КТВ-55. Тримає шлях по маршруту №12 в Пущу-Водицю (1959 рік).

Набережне шосе. На горизонті можна помітити Оболонь.

Трамвай рухається до Печерського мосту по 16-му маршруту.

Тогочасні трамваї користувались особливою популярністю серед жителів столиці. Цей, ймовірніше за все, рухається Володимирською вулицею.

Трамвай маршруту №8. Наразі трамваї цього маршруту належать до Дарницького трамвайного депо на лівому березі Києва.

Зупинка біля метро Дніпро. На тлі можна помітити класичну тогочасну скульптуру, автомат з газованою водою і споруди рибальського ринку (1961).

МТВ-82 на кільцевому маршруті А зустрічається з трамваєм 10-го маршруту на вулиці Саксаганського. Тут в той час була трамвайна зупинка (1959).

Нагадаємо, нещодавно "Апостроф" вже показував, як виглядав Київ у 1960-х роках.

  • Вас також може зацікавити:

Без Чайковського: у Києві перейменують Національну музичну академію

Раніше тут був гарний ставок: архівні фото вулиці Татарської в Києві

Струмок посеред вулиці: як виглядав столичний Хрещатик в кінці ХІХ століття, архівні фото