У 1950-60-х роках Київ переживав активний розвиток трамвайної мережі, яка була однією з ключових складових громадського транспорту міста. Після Другої світової війни, в умовах відновлення та інтенсивної реконструкції міста, трамваї відігравали важливу роль у забезпеченні перевезень пасажирів, сприяючи відновленню та розвитку економіки та розбудові цілковито нового міського ландшафту.
Далі "Апостроф" покаже фото київських трамваїв 1950-60-х років, опубліковані в Facebook "Клуб Корінного Киянина".
Читайте також: Плавали в теплій воді навіть взимку: в мережі згадали фото відкритого басейну "Динамо" у Києві
Історія розвитку столичних трамвайних шляхів
З 1950-х років почався поступовий процес витіснення трамвая з центральної частини міста, а з іншого – його інтенсивний розвиток на околицях (адже в цей час починається зведення перших житлових масивів). Зокрема активний розвиток був помітний на лівому березі в сучасних Дніпровському та Дарницькому районах:
- в 1954 році –відкрито трамвайну лінію новоспорудженим мостом імені Патона до сучасної Дарницької площі;
- в 1955-1956 роках – маршрут по Діагональній вулиці (проспект Юрія Гагаріна) до Дарницького шовкового комбінату;
- в 1957—1958 роках – шлях по Харківському шосе та Бориспільській вулиці до Нової Дарниці;
- в 1959 році – до ДВРЗ;
- в 1960 році – через Нову Дарницю до лікарні (по вулицях Ялтинській та Славгородській).
В цей час у центральній частині міста було зведено лише одну значну лінію – в 1951 році, що пролягла вулицею Мечникова та Кловським узвозом.
Окрім відкриття деякі маршрути трамваїв ліквідовували. Така доля в 1959—1960 роках спіткала лінії, що проходили вулицями:
- Володимирською (від Софійської площі до вулиці Льва Толстого),
- Ярославовим Валом,
- Михайла Грушевського,
- Івана Мазепи,
- бульваром Тараса Шевченка (від Галицької площі до вулиці Шолуденка),
- між вулицею Симона Петлюри та площею Перемоги (нині Галицька площа).
Трамваї були одним з найбільш доступних та популярних засобів громадського транспорту. Вони сприяли мобілізації робочої сили, особливо в умовах, коли особистий автотранспорт не був поширений серед широких верств населення. Тогочасні трамваї стали важливим елементом в повсякденному житті киян, допомагаючи їм діставатися до місць роботи та навчання.
Один з столичних трамваїв моделі КТВ-55. Тримає шлях по маршруту №12 в Пущу-Водицю (1959 рік).
Набережне шосе. На горизонті можна помітити Оболонь.
Трамвай рухається до Печерського мосту по 16-му маршруту.
Тогочасні трамваї користувались особливою популярністю серед жителів столиці. Цей, ймовірніше за все, рухається Володимирською вулицею.
Трамвай маршруту №8. Наразі трамваї цього маршруту належать до Дарницького трамвайного депо на лівому березі Києва.
Зупинка біля метро Дніпро. На тлі можна помітити класичну тогочасну скульптуру, автомат з газованою водою і споруди рибальського ринку (1961).
МТВ-82 на кільцевому маршруті А зустрічається з трамваєм 10-го маршруту на вулиці Саксаганського. Тут в той час була трамвайна зупинка (1959).
Нагадаємо, нещодавно "Апостроф" вже показував, як виглядав Київ у 1960-х роках.
- Вас також може зацікавити:
Без Чайковського: у Києві перейменують Національну музичну академію
Раніше тут був гарний ставок: архівні фото вулиці Татарської в Києві
Струмок посеред вулиці: як виглядав столичний Хрещатик в кінці ХІХ століття, архівні фото