Мер Одеси Геннадій Труханов призначив на посаду свого заступника колишнього начальника "Укравтодору" Сергія Підгайного, який відомий в місті низкою скандалів.
Про це повідомляє видання "Подробиці".
Підгайний - випускник Одеської державної академії будівництва та архітектури за спеціальністю "теплогазопостачання і вентиляція", але зробив кар'єру в дорожньому будівництві. Починав він під керівництвом одеського бізнесмена Руслана Тарпана, став директором одного з підрозділів його "імперії".
Після цього він 9 років працював в Одеській мерії, був тричі начальником Управління дорожнього господарства, головою Приморської районної адміністрації, заступник мера Костусєва з питань діяльності виконавчих органів.
У 2014 році Сергій Підгайний перебрався в столицю, де став заступником голови Держагентства автомобільних доріг України, після - главою відомства.
За даними журналістів, колеги називають Підгайного "некомпетентним і неефективним менеджером", який не реалізував жодного проекту. При ньому "Укравтодор" накопичив мільярдні борги, а темпи проведення ремонтів скоротилися втричі, при цьому правил безпеки не дотримувалися, що призвело до смертей 2 осіб. Журналісти стверджують, що щорічно в дорожньому фонді акумулювалось порядку 50-75 млрд грн, з яких 60% йшло на дороги, а інші поверталися в якості "відкатів". У статті згадується, що перш ніж перерахувати гроші в регіони Підгайний укладав корупційні домовленості з чиновниками на місцях.
У 2014 ЄБРР виділив "Укравтодору" 450 млн євро на оновлення доріг, а Всесвітній банк - 560 млн доларів, і на них ніяких робіт не проводили. У 2015 відомство Підгайного отримало транш від Світового банку на 800 млн доларів, а в бюджеті 2015 року на "Укравтодор" було передбачено 25,5 млрд грн.
У липні 2015 року "Укравтодор" домігся права освоїти 3,5 млрд на рік завдяки тому, що Кабмін прийняв рішення про ліквідацію "дочки" "Укравтодору" - ДАК "Автомобільні дороги України". Як наголошується в статті, Підгайний з правом проводити тендери і вибирати приватних підрядників на виконання робіт за державний рахунок отримав можливості для корупції. Скандали спостерігалися з проектами дороги "Київ - Конча-Заспа" та "Дороги карпатського краю".
Начальник департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль заявляв, що розслідував корупцію Підгайного і результати передав в прокуратуру. ГПУ виявила порушення на 133 млн грн на держзакупівлях і розтрачання бюджетних коштів. Органи прокуратури в сфері транспорту внесли в ЄРДР відомості про вчинення 46 злочинів. Однак Підгайний був звільнений за власним бажанням. Саме його відомство стало вимагати 2,2 млрд грн на 962 км доріг і 20 мостів на Донбасі, що обурило громадськість.
На думку громадських діячів, повернення Підгайного пов'язано з тим, що, завдяки йому, компанія "РОСТдорбуд" - частина групи "РОСТ" раніше отримувала більшу частину підрядів на ремонт доріг в Одесі і Києві. Її власником вважається відомий бізнесмен з кримінальним минулим Олександр Жуков. Офіційним директором групи "РОСТ" є депутат міськради Юрій Шумахер, а особою, яка контролює групу, за даними журналістів, є мер Одеси Геннадій Труханов.