Народні депутати Верховної Ради підготували проект про істотне збільшення штрафів за порушення правил дорожнього руху, оновлять покарання як за перевищення швидкості, так за розмови по телефону за кермом. Також нові правила введуть для велосипедистів і для пішоходів.
Про це повідомляє "Обозреватель".
Зокрема, в Раді вже було зареєстровано законопроекти №2694, 2695, 2696, 2697, на їх підтримку виступає глава комітету з питань правоохоронної діяльності Денис Монастирський зі "Слуги народу".
Так, перші зміни торкнуться водіїв авто і розмірів штрафів для них:
- за розмову по телефону за кермом штрафувати будуть на 510 гривень;
- за непристебнутий ремінь безпеки - 510 грн, повторне таке порушення - 680 грн;
- за відсутність номерного знаку або брудний знак - 510 грн;
- за відсутність шолома для мотоцикліста - 510 грн;
- порушення правил паркування або відмова надати перевагу авто швидкої допомоги, поліції або аварійної служби з мигалками - 680 грн;
- порушення правил проїзду перехрестя, проїзд на сигнал заборони - 510 грн;
- їзда за кермом без прав - 1190 грн, після позбавлення прав - 20400 грн;
- перевищення допустимої швидкості - 3400 грн.
У той же час для пішоходів і велосипедистів передбачені наступні штрафи:
- пересування вночі по дорозі без світловідбивних елементів - 51 грн;
- порушення ПДР пішоходами або велосипедистами в нетверезому стані - 510 грн;
- порушення, що призвели до аварійної ситуації - 510 грн;
- перехід дороги в недозволеному місці або на червоне світло світлофора - 255 грн.
Страховий юрист Денис Конюшко пояснив журналістам нюанси проектів депутатів Ради.
"Позитивні моменти - рівняння частини штрафів. Хотілося б побачити збільшення штрафу за саму ДТП. Зміни позитивні, але потрібно все детально опрацювати. Наприклад, норма про світловідбивні елементи на одязі, як на мене, цілком формальна. Складно уявити, як зможуть визначити - чи достатньо відображає світло елемент", - підкреслив він.
Як повідомляв "Апостроф", раніше стало відомо, що в Україні збільшать суму штрафів для пішоходів, бо багато аварій відбувається з вини пішохода, а не водія.