Міністр інфраструктури Владислав Криклій допустив, що техогляд транспортних засобів може запрацювати з 2022 року.
Про це він заявив в інтерв'ю Liga.net.
"Знаєте, важкий законопроект. Кожен раз, коли його піднімаємо, всі говорять: "Давайте не в цьому році", - зізнався Криклій.
Міністр нагадав, що в рамках виконання Угоди про асоціацію з Євросоюзом Україна повинна повернути техогляд, і 2021-й рік - вже крайній термін.
"І це дещо лякає", - говорить Криклій.
Техогляд планують перейменувати в "транспортний рух придатності до експлуатації" (ПТПЕ), щоб у українців це не викликало асоціації з корупційним оглядом від Державтоінспекції.
Періодична перевірка:
- Приватні легковики і вантажівки, маса яких не перевищує 3,5 тонни, будуть проходити першу перевірку через 4 роки після реєстрації, а потім кожні два роки;
- Таксі - через 1 рік з моменту реєстрації і далі щороку;
- Автобуси, мікроавтобуси - через 1 рік після реєстрації, а далі кожні півроку;
- Вантажівки та напівпричепи, вага яких становить понад 3,5 тонни - через 1 рік після реєстрації, а далі щорічно;
- Мотоцикли, об'єм двигуна яких перевищує 125 кубічних сантиметрів - через 2 роки після реєстрації, а далі кожні 2 роки.
Обов'язковий техогляд транспортних засобів, незалежно від дати їх попередньої перевірки, буде здійснюватися в наступних випадках:
- Перереєстрації автомобіля;
- Зміна типу, призначення або параметрів конструкції транспорту;
- ДТП.
Але є і ті, кому не потрібно буде проходити перевірку. Це стосується власників:
- Транспортних засобів з максимальною швидкістю до 25 км/год;
- Антикварних транспортів;
- Спортивних машин;
- Автомобілів з дипломатичною недоторканністю;
- Тракторів і сільгосптехніки, об'єм двигуна яких не перевищує 50 кубічних сантиметрів.
Придорожня перевірка:
- Початкова - перевірка придатності транспорту, візуальна оцінка стану і перевірка того, чи були усунені всі зауваження в останньому техогляді.
- Поглиблена - буде здійснюватися в разі технічних невідповідностей.
Нагадаємо, що раніше техогляд ТЗ скасували в Україні в 2011-му через хабарництво. Зараз в Мінінфраструктури впевнені, що процедура проходження перевірки повинна бути прозора і з використанням відеофіксації, як це вже практикується.
Крім того, в планах також введення і придорожнього техогляду, а стежити за виконанням буде новий орган - Бюро безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Раніше "Апостроф" повідомляв, що у Верховній Раді зареєстрували кілька законопроектів, які можуть істотно ускладнити життя українським водіям.