На українському підприємстві Мотор Січ "почалися випробування дослідного зразка гвинтокрилого літального апарату - автожиру, який також називають ґіропланом.
Фото випробувальних польотів опубліковано на Facebook-сторінці Олексія Чирви.
Про розробку автожиру повідомив також директор транспортно-виробничого управління "Мотор Січ" Михайло Молчанов.
За його словами, двомісний літальний апарат здатний розвивати швидкість до 190 кілометрів на годину. Для того, щоб піднятися в повітря йому потрібна злітна смуга завдовжки близько 70 метрів.
Апарат в середньому набагато дешевший легких літаків і вертольотів, нимм легше управляти. Також ґіроплани вважають одними з найбезпечніших літальних апаратів, оскільки вони не схильні до штопору, здатні здійснювати м'яку посадку з непрацюючим двигуном і мають мінімальні вимоги до майданчика для посадки. Автожир набагато менш чутливий до термічних потоків (у порівнянні з дельтапланом і парапланом) і менш чутливий до турбулентності (у порівнянні з літаком).
Основним мінусом автожирів є більш низький ККД використання силової установки, через що при однаковій польотній вазі і швидкості цьому літальному апарату потрібно більш потужний двигун, ніж літаку або дельтальоту. Крім того, у автожира з дволопатевим несучим ротором є кілька специфічних небезпечних режимів польоту, які не можна допускати, щоб уникнути падіння.
Також польоти на автожирі в умовах обмерзання становлять велику небезпеку, оскільки при обмерзанні ротора він швидко виходить з режиму авторотації, що призводить до падіння.
Як повідомляв "Апостроф", в Україні пройшли успішні випробування першої партії некерованих авіаційних ракет РС-80 ( "Оскол"), які виготовили спеціально на замовлення Міністерства оборони.