RU  UA  EN

Пʼятниця, 24 травня
  • НБУ:USD 39.75
  • НБУ:EUR 42.80
НБУ:USD  39.75
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

24 травня

Всі новини

В Україні змінили правила виклику "швидкої": що потрібно знати і до кого не приїдуть медики

З першого дня 2021 року в Україні почали діяти нові правила виклику швидкої медичної допомоги. Тепер виклики діляться на критичні, екстрені, не екстрені та непрофільні.

Про те, як тепер "швидка" приїжджатиме на виклики, розповідається в матеріалі "Апострофа".

До критичних викликів відноситься, наприклад, зупинка дихання, масивна крововтрата, ураження струмом, інтоксикація та отруєння. На такі випадки, згідно з оновленими нормативам, бригада зобов'язана прибути протягом 10 хвилин. При цьому, розмежування місто-село вже не буде діяти: на будь-який критичний виклик в будь-якому населеному пункті країни швидка має приїхати протягом 10 хвилин. З одного боку, це звичайно ж позитив, але є одне істотне "але".

Як і раніше, через складні метеорологічні умови або погані дороги, "швидка" має право запізнитися. Але не на 10 хвилин, а ... на скільки завгодно. Хоч на добу! Справа в тому, що точного часу затримки в нових правилах не прописано. Головне, щоб таких затримок було не більше 25% від усієї кількості викликів.

На екстрені виклики (інсульт, порушення дихання, кровотеча) "швидка" повинна приїхати протягом 20 хвилин. Але знову ж таки, порушити цей норматив можна, і знову ж таки, на невизначений час. Головне, щоб відсоток затримок за екстреними викликами не перевищував 15%.

Що стосується не екстрених викликів, якщо у диспетчера немає можливості "відфутболити" пацієнта на первинку, то до хворого повинна виїхати бригада "швидкої", але протягом якого часу - невідомо. Уряд прибрав норматив в одну годину в новій редакції постанови.

Ну і нарешті непрофільні виклики. Тут все просто: якщо стан пацієнта "не є невідкладним і не вимагає оцінки стану здоров'я на місці", бригада швидкої допомоги до такого хворого не приїде взагалі. Максимум, на що може розраховувати пацієнт - віддалена консультація диспетчера.

Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Швидка приїжджатиме до українців по новому: але є дві проблеми.