RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

21 грудня

20 грудня

Всі новини

Україна перейшла на е-лікарняний: чому можуть виникнути проблеми при оформленні, інфографіка

В Україні з 1 жовтня почали діяти електронні лікарняні. Тепер цей документ не потрібно буде надавати своєму роботодавцю чи в якусь іншу установу в паперовому вигляді. Замість цього людина зможе просто повідомити номер свого електронного лікарняного.

Однак на шляху цієї перспективної реформи можуть виникнути деякі підводні камені, - повідомляє портал Finance.

Як відбувається оформлення

Тепер громадянам не потрібно заповнювати різні бланки і інші незручні бюрократичні форми. Перш за все, ви повинні звернутися до свого сімейного лікаря. Якщо в ході огляду виявиться, що вам потрібно піти на лікарняний, лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність.

Цей електронний документ буде служити підтвердженням тимчасової втрати вами своєї працездатності. На його підставі буде сформований е-лікарняний, який, в свою чергу, буде внесений до Електронного реєстру листків непрацездатності.

На що потрібно звертати увагу

При створенні медичного висновку про тимчасову непрацездатність потрібно перевіряти коректність інформації, яку лікар вніс в цей документ.

Крім цього важливо отримати SMS від електронної системи охорони здоров'я. Якщо не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номера телефону.

Отримане повідомлення повинно містити 16-значний номер МВТН, що підтверджує, що це особисто ваш висновок.

Як дізнатися, що е-лікарняний оформлений успішно

Якщо е-лікарняний оформлений успішно, то ви отримаєте друге смс-сповіщення. Його вам пришле Пенсійний фонд України, але для цього потрібно зареєструватися на його порталі і зазначити саме цей спосіб комунікації.

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних у реєстрі застрахованих осіб. Їх повинен подати ваш роботодавець.

Якщо з'ясується, що "запис не знайдено", а громадянин є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном: 0 800 503 753.

Раніше ми також публікували відповіді на найчастіші запитання при оформленні е-лікарняного.