Уряд затвердив порядок бронювання військовозобов'язаних громадян під час дії воєнного стану, а також порядок та критерії визначення підприємств, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Про це інформує Львівська обласна військова адміністрація.
Бронюванню підлягають військовозобов'язані, які працюють:
в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб ЗСУ, інших військових формувань;
на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Читайте також: Видача повісток вчителям: відповіді на всі важливі питання щодо мобілізації
Заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації. Утім, лише сам факт роботи на таких підприємствах ще не означає гарантоване бронювання.
Строк дії відстрочки не може перевищувати:
строку проведення мобілізації — для військовозобов’язаних, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування;
шість місяців — для всіх інших категорій військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання.
Хто підлягає бронюванню
Підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності:
Військовозобов’язані, які займають посади державної служби категорій "А" та "Б", керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх заступники, керівники самостійних структурних підрозділів таких органів та їх заступники, а також працівники патронатних служб;
Військовозобов’язані, які займають посади першої — четвертої категорій посад в органах місцевого самоврядування;
Військовозобов’язані керівники підприємств, установ і організацій, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), та їх заступники;
Військовозобов’язані керівники підприємств, установ і організацій, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, та їх заступники;
Працівники підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу, перелік яких затверджується Міненерго (без обмежень щодо кількості).
Військовозобов’язані керівники підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, та їх заступники;
Працівники спеціалізованих установ ООН, закордонних дипломатичних установ в Україні, представництв донорських установ, виконавців проектів міжнародної технічної допомоги, представництв міжнародних організацій, міжнародних та українських неурядових організацій, які реалізують гуманітарні проекти за кошти міжнародних партнерів, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення (без обмежень щодо кількості).
50 відсотків кількості військовозобов’язаних на дату подання списку від тих, хто:
займають посади п’ятої — сьомої категорій посад в органах місцевого самоврядування;
працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
працюють на підприємствах, установах і організаціях. У разі наявності обґрунтованої потреби кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може перевищувати 50 відсотків кількості військовозобов’язаних працівників.
Процедура бронювання
1. Відповідні органи влади, місцевого самоврядування та підприємства, установи і організації самостійно формують списки військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, та подають їх уповноваженим органам за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2 Постанови № 76.
До якого уповноваженого органу подавати - залежить від того, хто бронюється.
2. Уповноважені органи проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, та подають його на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).
3. Погоджені списки Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) подає Мінекономіки, яке приймає рішення про бронювання військовозобов’язаних та надсилає його органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).
4. Генштаб у 3-денний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
5. Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із рішення Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 3 Порядку. Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності), є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
6. Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку, повідомлення про бронювання за формою згідно з додатком 5.
7. ТЦК та СП, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку, на підставі рішення про бронювання зараховує такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.
Надана відстрочка підлягає анулюванню у разі:
закінчення строку її дії;
завершення підприємством, установою, організацією виконання мобілізаційного завдання (замовлення) або його скасування;
завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб ЗСУ, інших військових формувань;
позбавлення підприємства, установи і організації статусу критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період уповноваженим органом;
ліквідації органу влади чи підприємства, установи і організації;
звільнення військовозобов’язаного з органу влади чи підприємства, установи і організації.
В усі випадках, окрім закінчення строку дії, анулювання відстрочки здійснюється за рішенням Мінекономіки на підставі обґрунтованого подання органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації.
Відповідно до зазначеного рішення роботодавець вилучає у військовозобов’язаного витяг та надсилає його до ТЦК та СП, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку.
Відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані рішеннями Міністерства економіки до набрання чинності оновленної постанови, є чинними протягом строку, на який вони надані.
Нагадаємо, що офіцери запасу можуть отримати відстрочку від мобілізації за умови, якщо вони навчаються на денній формі.
В Україні дев'ятий рік триває запекла війна з Росією, яка на нас напала. З лютого 2022 року триває повномасштабна війна. Процес вручення повісток - це не автоматичний квиток на війну, а насамперед актуалізація даних громадян України. Так, слідом за повісткою можливий призов військовозобов'язаної людини на військову службу. Це нормальний процес у воюючій країні. Варто не забувати, що обов'язком кожного українця є захищати свою країну. Бо якщо сьогодні ти втікаєш від війни - завтра вона може прийти до тебе.