У Росії та тимчасово окупованому Криму спостерігається гострий дефіцит пального. Черги на АЗС та перебої з постачанням бензину підтверджують численні відео з регіону. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповів аналітик консалтингової групи "А-95" Артем Куюн.
"Крим — це, як би мовити, останній такий вагон у цьому потязі, тому він завжди з материкової частини країни живився пальним. І, як ми розуміємо, там сухопутно зараз є цей міст, але навіть з ним важко організувати ефективну логістику", — пояснив експерт.
За його словами, ситуація ускладнюється тим, що виробництво нафтопродуктів у Росії суттєво впало, а експорт сирої нафти зріс.
"Найгірша ситуація саме в районах, віддалених від виробництва. От Крим є одним із таких — це регіон найважчою логістикою", — зазначив Куюн.
Він наголосив, що падіння виробництва нафтопродуктів у Росії спричинене атаками на нафтопереробні заводи (НПЗ), що призвело до дефіциту пального, особливо в віддалених регіонах, таких як Крим. Тому Росія намагається компенсувати нестачу, імпортуючи пальне з Білорусі та зменшуючи мита на ввезення.
"Одна атака на НПЗ — це добре, дві — кращі. Регулярні атаки будуть збільшувати збитки ці та ускладнювати відновлення цих заводів. Тому жорсткий санкційний режим може ще погіршити цю ситуацію", — наголосив він.
Куюн додав, що Росія може намагатися компенсувати нестачу шляхом імпорту з Білорусі, але цей маршрут українські військові зможуть перерізати, щоб ускладнити подолання кризи.
Він також повідомив, що тепер у Росії виникло питання щодо використання добавок для виробництва бензину, зокрема етилового спирту та монометиланіліну (ММА).
"ММА — така гіпертоксична добавка, яка використовується для бензину, що виходить прямо з нафти без дороговартісних процесів, такий брудний бензин. От оцей ММА — це найдешевший спосіб бензин зробити 95-им", — пояснив Куюн.
Він наголосив, що ця добавка є надзвичайно токсичною і заборонена в більшості країн світу через її згубний вплив на екологію.
Раніше "Апостроф" повідомляв, що у РФ на тлі "високого попиту та позапланових зупинок нафтопереробних заводів відновилися поставки бензину з Білорусі через Петербурзьку біржу. Це сталося після майже річної перерви, що розпочалася восени 2024 року.
У тимчасово окупованому Севастополі запровадили обмеження на продаж бензину
В окупованому Криму виник гострий дефіцит бензину, що порушило звичну життєдіяльність містян. На автозаправках немає в наявності жодної марки пального, навіть найдорожчого А100.
Паливна криза, що раніше охопила Далекий Схід і Сибір, дісталася до заправок у Москві, Московській та Ленінградській областях.
Раніше Служба зовнішньої розвідки України прогнозувала поглибення паливної кризи у Росії, зокрема взимку 2025/2026 року. Торкнеться ця ситуація в першу чергу Криму та інших окупованих територій.
Також Президент Володимир Зеленський заявив, що Росія планувала паливну кризу для України, а сама отримала дефіцит бензину.