Перший автомобіль ЗАЗ-965 зійшов з конвеєра ще в 1960 році. Це своєрідне автоеконом-класу до сих пір відоме кожному автолюбителю.
"Апостроф" розповідає цікаві факти про "Запорожці".
1. Заднє і лобове скло були ідентичними і взаємозамінними, що дозволяло усувати поломки оперативно і точно.
2. Завод "ЗАЗ" налагодив виробництво деяких моделей для країн третього світу.
3. "Запорожці" укомплектовані "інвалідкою" - спеціальними комплектаціями для людей з обмеженими можливостями.
4. "Запорожець" коштував в два рази дешевше автомобілів, вироблених в Тольятті, і в три рази менше "Волги", за деякими підрахунками.
5. На початку 60-х років на "Запорожець" можна було накопичити за півтора - два роки, якщо брати в розрахунок середню зарплату і відкладати всю суму.
6. Один із прототипів "Запорожця", який отримав назву "Білка", був оснащений замість дверей відкидним передом кузова. Конструкція не відповідала нормам безпеки.
7. Пасажир переднього сидіння міг знайти у себе під ногами маленький прямокутний люк - через люк можна було насолоджуватися зимовою риболовлею, не виходячи з авто.
8. Іронічні прізвиська: модель 965 прозвали "горбатий", повітрозабірники ЗАЗ-966 перетворили його на "вухатого" і т.д.
9. Двері ЗАЗ-965 відкривалися назад, а не вперед
10. У "Запорожця" Дяді Федора з "Простоквашино" дверцята відкривалися в "звичну" для нас сторону.
11. Авто не мало багажника в звичайному сенсі.
12. Авто "Запорожець" брало участь в зйомках однієї з частин знаменитої бондіани - «Золоте око».
13. Основним прототипом для розробки ЗАЗ-965 став Fiat 600
14. З 1960 до 1994 року заводом ЗАЗ було випущено більше 3 мільйонів "Запорожців"
15. Датою створення заводу прийнято вважати 1863 рік, коли Абрахам Якович Кооп відкрив в колонії Шенвізе майстерні з виробництва соломорізок і залізних деталей до вітряних млинів. У 1923 році колишній завод Абрахама Коопа був перейменований в "Комунар". У 1961 році завод отримав назву "Запорізький автомобільний завод"
16. Окремою моделлю "Запорожця" була машина, розроблена для листонош. Спеціальна скринька для листів і розташування керма з правого боку дозволяли листоноші виходити прямо на тротуар.
Раніше "Апостроф" повідомляв, що у скільки обійдеться сьогодні "Запорожець".