В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів.
З такою ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований.
Таким чином ДЕС збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на навколишнє середовище.
"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі викликають забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими маслами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", - каже Мальований.
За його словами, утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:
В країні немає розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження використаних автомобілів; За цю послугу ще і необхідно доплачувати.
Мальований запропонував перейняти досвід ЄС, зокрема:
- фінансове стимулювання при покупці нової машини після належної утилізації старої;
- стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
- високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого "залізного коня";
- введення відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.
Також він нагадав про прийняття в першому читанні законопроекту №2207-1д, який наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників вводиться розширена відповідальність за авто і шини.
З початку вересня 2013 до квітня 2014 року в Україні вже був утилізаційний збір, тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну. Збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. Грн для легкових автомобілів в залежності від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. Грн в залежності від новизни і маси.
Як повідомляв "Апостроф", раніше харківський автомобіліст перетворив радянську ГАЗ-21 Волга на сучасний електромобіль. "Зелений" раритет він презентував на фестивалі OldCarLand, що проходив в Києві.