RU  UA  EN

Субота, 27 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

27 квітня

Всі новини

В Україні повертають обов'язковий техогляд авто: що не так з ініціативою влади

Засоби масової інформації України рясніють новинами про те, що у 2022 році повернеться техогляд автомобілів, який було скасовано у 2011 році.

Потрібен чи не потрібен водіям в Україні техогляд - у цьому питанні розбирався "Апостроф".

За словами чиновників, обов'язковий техогляд особистих авто в Україну все ж таки потрібно повертати. Головні причини дві:

  • вимога Угоди про асоціацію з ЄС;
  • "запровадження періодичних перевірок транспортних засобів на придатність до експлуатації, має прямий вплив на безпеку дорожнього руху".

Говорячи про європейські вимоги, слід зазначити, що йдеться про Директиву 2014/45/ЄС. Щоправда, термін її імплементації минув у 2017 році, а сама Директива перестала діяти у 2018 році.

"У нас традиції в обслуговуванні транспортних засобів дещо відрізняються від європейських, - пояснює "Апострофу" автоексперт Володимир Караваєв. – Там нікому на думку не спаде відкривати капот, щось колупати ключем. Людина завжди поїде на СТО, навіть якщо їй треба просто замінити рідину. І на СТО можна пройти техогляд".

Щодо аргументу безпеки, то, згідно з даними патрульної поліції, минулого року на дорогах України було зафіксовано 170 тисяч ДТП. З них через керування несправним автотранспортом – лише 455, або 0,2%.

"При цьому, до цієї кількості ДТП входять і колеса, які лопнули на наших ямах на дорогах, і ті несправності, які виникають раптово. Навіть якщо ми введемо техогляд для всього приватного транспорту, і він буде проходити ідеально, то його вплив на аварійність буде мізерним, в рамках статистичної похибки", - запевняє Володарський.

Крім того, саморегуляція без ТО не настільки погана.

"Говорити, що наші водії самогубці і несправним автомобілем кудись виїжджатимуть - це не так. Якщо людина збирається в далеку поїздку, вона обов'язково перевірить гальма, систему кермування, масло поміняє, якщо потрібно", - додає Караваєв. Проте влада не залишає спроб розробити нову процедуру техоглядів.

Детальніше читайте у матеріалі "Апострофа": Такої корупції не витримав навіть Янукович: навіщо в Україні повертають техогляд автомобілів.