Новий Tonale Alfa Romeo знаменує собою відродження італійського бренду під керівництвом нового власника - концерну Stellantis, якому доведеться радикально змінити свій підхід, щоб вижити.
Про компактний позашляховик, суперник Audi Q3 і Volvo XC40, розповідає "Апостроф" з посиланням на Autocar.
Позашляховик є не тільки першою моделлю, яку буде випущено в цю нову епоху для Alfa Romeo, а й першим кроком до електрифікації, яка швидко займе центральне місце для бренду. З 2027 року Alfa запускатиме лише електромобілі. За словами генерального директора Жана-Філіпа Імпарато, який раніше керував Peugeot, після представлення Tonale цього року, бренд випускатиме новий автомобіль до 2030 року.
Перша повністю електрична модель Alfa, невеликий позашляховик, який матиме назву Brennero, з’явиться 2025 року, тоді як модель під маркою GTV, яка, за чутками, буде електричним чотиридверним купе, також очікується в лінійці. Окрім того, відбудеться заміна седана Giulia і позашляховика Stelvio, а також є довгострокові плани щодо спортивного автомобіля.
Щодо майбутнього GTV в стилі чотиридверного купе Імпарато сказав, що модель можлива, якщо салон буде просторим, як це зазвичай дозволяє електрична архітектура.
"Наступного року ми покажемо концепцію, яка не дуже далека від GTV, з достатньою місткістю, щоб відповідати очікуванням клієнтів, з 2025 по 2027 рік", — сказав він.
Tonale, як і Stelvio, названо на честь відомого італійського гірського перевалу.
Це буде остання Alfa, яка буде існувати на платформі, розробленій колишньою материнською компанією Fiat Chrysler Automobiles (FCA) – такою, якою вона ділиться з Jeep Renegade – до того, як майбутні моделі перейдуть на глобальні платформи Stellantis.
Маючи довжину 4,53 м, ширину 1,84 м і висоту 1,6 м, автомобіль за розмірами майже ідентичний Q3, хоча трохи довший. Alfa стверджує, що Tonale встановлює еталон для сегмента динаміки водіння. Він використовує підвіску MacPherson з частотно-селективним амортизацією, досягає розподілу ваги 50:50 і використовує гальмівну систему, яка обіцяє "миттєву реакцію", у той час як рульове управління вважається найпрямішим у сегменті.
Дві електрифіковані моделі
На даний момент основна лінійка Tonale складається з двох електрифікованих варіантів: м’якого гібрида з можливістю вибору 128 або 158 к.с. В Alfa Romeo зазначили, що електрифікація має служити "бренду та його ДНК" водночас "винаходячи спортивність для XXI століття".
В обох м’яких гібридних варіантах використовується чотирициліндровий 1,5-літровий бензиновий двигун у поєднанні з семиступеневою автоматичною коробкою передач з подвійним зчепленням і електродвигуном на 48 вольтів, активним при запуску, їзді на низькій швидкості та в електричному режимі.
Найпотужнішою моделлю в лінійці є підключуваний гібрид, який поєднує 1,3-літровий турбобензиновий двигун Fiat 500, що забезпечує тягу переднім колесам, з електродвигуном, підключеним до задніх.
Використовуючи акумулятор ємністю 15,5 кВт/год і забезпечуючи загальну потужність 271 к.с., установка розганяється від 0 до 100 км/год за 6,2 секунди. Повнопривідна модель пропонує від 60 до 80 кілометрів запасу ходу лише на електриці.
Технології
Імпарато вважає програмне забезпечення провідним у переобладнанні Alfa – настільки, що він відклав запуск Tonale, щоб переконатися, що він був на висоті.
Tonale має всі технології, які ви очікуєте від позашляховика преміум-класу: цифровий 12,3-дюймовий екран, плюс 10,25-дюймовий сенсорний екран із настроюваним домашнім екраном, сумісність Apple CarPlay та Android Auto, оновлення по повітрю та безліч драйверів, допоміжні системи, включаючи адаптивний круїз-контроль і допомогу в заторах.
Це також перший автомобіль у світі, який має незмінний токен (NFT), який пов’язує автомобіль з цифровим сертифікатом на основі технології блокчейн. За згодою клієнта створюється конфіденційний запис основних етапів життя автомобіля, який не підлягає змінам, що є гарантією того, що автомобіль належним чином обслуговується, допомагаючи підвищити залишкову вартість.
Інші функції включають вбудований голосовий помічник Amazon Alexa і можливість для Amazon доставляти посилки безпосередньо в автомобіль власником, який розблокує автомобіль віддалено.
Дизайн
Tonale призначений для "молодого, міського та динамічного клієнта", стверджують в Alfa Romeo, і має численні "відсилки" до спадщини бренду.
До них відноситься так звана "лінія GT", яка проходить від задньої частини до фар, як це видно на 8C Competizione, і фари 3+3, які відображають фари SZ 1989 року. Спереду також є культовий ніс Trilobo та характерний щит Scudetto. Легкосплавні диски – це сучасний погляд на дизайн телефонного циферблата, який почався в 1960-х роках на таких моделях, як 33 Stradale.
Tonale матиме лише дві комплектації, Super і Ti, кожна з яких пропонує додатковий пакет, Sprint і Veloce. Ціни поки не оголошені, але ціна на його конкурента Q3 починається приблизно з 42 000 доларів.
Alfa також ввела п’ятирічну гарантію на свої автомобілі.
Раніше "Апостроф" писав про відомий рамний позашляховик Land Rover Defender, який отримав електричну силову установку Tesla, завдяки чому машина отримала "друге життя".