Автоводії знають, що коли поліцейські виявляють тріщину на вітровому склі, то одразу ж штрафують на підставі ч. 1 ст. 121 КУпАП нібито за технічні несправності. А якщо "порушення" повторне - позбавляють права керування на строк від 3 до 6 місяців.
Про те, наскільки законні такі штрафи, дізнавався "Апостроф" з посиланням на Doradvocat.
За "керування транспортним засобом, що має технічні несправності, з якими експлуатація забороняється" поліцейські висувають штраф у розмірі 340 грн за перше порушення.
Буква закону
Згідно з п. 6.8.5 ДСТУ 3649:2010 "На вітровому склі колісних транспортних засобів не дозволено сколи чи тріщини в зоні роботи склоочисників". Однак, приписами цього ж ДСТУ такі пошкодження не є технічними несправностями автомобіля.
Якщо орієнтуватись на п. 31.3 ПДР, то забороняється експлуатація ТЗ відповідно до законодавства:
- у разі виготовлення або переобладнання з порушенням вимог стандартів, правил та нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху;
- якщо вони не пройшли обов'язковий техконтроль (для ТЗ, що йому підлягають);
- якщо номерні знаки не відповідають вимогам відповідних стандартів;
- у разі порушення порядку встановлення і використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв.
У додатковому чіткому переліку технічних несправностей та вимог відповідності, у випадку настання яких забороняється використання ТЗ, відсутня така обставина, як "тріщина на вітровому склі в зоні роботи склоочисників".
Таким чином, відповідно до ПДР тріщина склі не є технічною несправністю. Вона свідчить про пошкодження, але не про технічну несправність автомобіля, з якою його експлуатація забороняється.
Отже, наявність тріщини на склі в зоні роботи склоочисників не забороняє використання авто та виключає можливість притягнення водія до адміністративної відповідальності згідно з нормами пунктів 31.1, 31.3, 31.4 ПДР та за ч.1 ст. 121 КУпАП.
Раніше "Апостроф" інформував про те, у якому випадку можна уникнути штрафів за перевищення швидкості, якщо водій потрапив на радар TruCAM.