Ситуація з паливом в Україні покращилася, проте назрівають нові проблеми - європейське дизельне паливо може бути неготовим до українських зим і за низьких температур просто замерзатиме.
Про це на своїй Facebook-сторінці написав власник компанії "Prime" і однойменної мережі АЗС Дмитро Льоушкін.
За його словами, проблеми із постачанням в Україну морозостійких марок дизельного палива неминучі.
Читайте також: Велика мережа АЗС повідомила про знижки на пальне у жовтні
"Того (пального —ред.), що не замерзає (Мозир, Кременчук, Шебель), зараз немає і цієї зими точно не буде. Решту при -15 можна буде відвантажувати лопатами, тому що все запарафіниться", — написав він, зауваживши, що пальне, імпортоване з Європи, не пристосоване до українських зим.
Він наголосив, що саме через це, при перших морозах "зупиняться всі", адже реального морозостійкого дізеля на ринку просто немає. Окрім цього, власник компанії наголосив, що зимовий ресурс дорожчий від звичайного на 30-50 коп./л, що, відповідно, суттєва вплине на ціни пального в Україні.
"На горизонті зростання цін на пальне. Це вже неминуче. Справа навіть не в акцизі, який запровадили, хоч і в ньому теж", — пише він.
За словами Льоушкіна, на здорожчання нафтопродуктів вплине також збільшення показника густини пального при зниженні температури навколишнього середовища.
"Адже паливно-мастильні матеріали купуються в тоннах, а продаються — в літрах. І ось цих самих літрів у тонні поменшає", — підкреслив експерт.
Також він додав, що на ціну в Україні вплине і ріст світових цін на нафту на тлі скорочення її видобутку.
"Газойль тестує літні піки. Почалося все це із настанням жовтня. І щойно до АЗС доїде жовтневий ресурс, то як мінімум на 2 грн/л він буде дорожчим", — вважає Льоушкін.
На його думку, це розпочнеться через тиждень-два, а повноцінна картина вималюється за кілька тижнів.
Раніше ми писали, чи буде підвищення цін на пальне.