Які інноваційні послуги допомагають депутатам взаємодіяти зі своїми виборцями
Депутат у смартфоні стає все більш реальним

Ближче
до людей
Значна частина населення України не вірить, що місцеві депутати здатні на реальні зміни. Крім того, далеко не всі знають, чим займаються народні обранці.
За результатами опитування у 2020 році, яке відбулося перед місцевими виборами, майже 38% громадян були переконані, що вони не змінять ситуацію та не вирішать проблеми їх населених пунктів.


Відсутність розуміння, чим займаються місцеві депутати та низький рівень довіри до них, на думку експертів, – це насамперед проблема депутатів місцевих рад. Оскільки саме вони зобов'язані інформувати людей про свою роботу, бути доступними та ефективними. Вже сьогодні в Україні з'явилися інструменти, які можуть вирішити цю проблему.

"Апостроф" розповість про цікаві ініціативи в Україні, які можуть бути корисними місцевим депутатам.
Місцеві ради часто є недоступними та закритими для громадян
Як показує практика, поки що місцеві депутати у своїй більшості продовжують використовувати виключно ті ж засоби комунікації зі своїми виборцями, що й десятки років тому. Найпопулярніші з них – звіт депутата та особистий прийом громадян.

Мешканці не завжди знають, до кого можна звернутися у разі житлово-комунальних чи інших проблем, та як це краще зробити.
У законі прописані офіційні способи,
як можна достукатися до влади



Організовувати громадські слухання та давати доручення
Так, місцеві депутати зобов'язані брати участь у громадських слуханнях з тих чи інших проблем мешканців та виконувати доручення, які їм дають люди.
1



Писати заяви, скарги, пропозиції
Депутат, у свою чергу, зобов'язаний на них реагувати. А за необхідності - відправляти їх до спеціальних установ або органів, які відповідають за вирішення цих проблем.
2



Ініціювати збори
За законом люди можуть ініціювати загальні збори, якщо у них викликають сумніви певні проекти рішень міської ради або якщо депутат не виконує своїх обов'язків. Тоді жителі можуть наводити свої аргументи та пропозиції.
3



Виступати з ініціативою
Щоб виступити з ініціативою до міської ради, потрібно зібрати ініціативну групу та письмово звернутися до міської ради. На черговій сесії депутати мають її розглянути та ухвалити рішення.
4
Існує також безліч інших форм участі у роботі місцевої влади. Вони прописані у законі про статус депутатів місцевих рад. Проте всі вони часто перетворюються на фестиваль бюрократії і рідко дають ефективний результат як громадянам, так і місцевим депутатам.
Що пропонує цифрове століття
Стартапери та IT-сектор регулярно створюють ресурси для покращення комунікації людей із місцевою владою. Минулого року в Україні було створено платформу, на якій зібрали рейтинг 100 міст за прозорістю та 50 міст за підзвітністю.

Наприклад, рейтинг прозорості очолюють Маріуполь, Львів та Дрогобич , а рейтинг підзвітностіМаріуполь, Покров та Львів . Таким чином, люди можуть оцінювати роботу своєї місцевої влади та порівнювати результати з іншими містами.

Є і більш точкові ініціативи. Наприклад, у Хмельницькому цього літа презентували два нові сервіси для мешканців – електронний контакт-центр та чат-бот у Вайбері. Там можна передавати скарги, повідомлення про аварії тощо. Також зареєстрованих користувачів інформують про ремонтні роботи на вулиці або у їхньому будинку.

Ще раніше в Маріуполі за схожим принципом запрацював сіті-бот "Назар". Вже кілька років він також інформує людей про аварійні ситуації, допомагає людям швидко подавати скарги на ті чи інші недоліки у роботі комунальних служб. А також – знайти свого місцевого депутата. Для цього у боті працює сервіс "Мій депутат".
Як працює платформа для депутатів та виборців Deputy
За фактом - це перша і поки що єдина в Україні CRM-система для комунікації на рівні "громадянин - депутат".
Нещодавно у Києві було запущено стартап Deputy. Команда розробила додаток , що дозволяє людям подавати звернення до місцевих депутатів та відстежувати обробку цих звернень. Цього року Deputy отримав грантове фінансування від Українського фонду стартапів (USF) у розмірі $25 тис, а також проект переміг у Національному конкурсі інноваційних рішень East Code 2021 у рамках Програми ООН у напрямку доброго управління та залучення громадян.

Розробники проаналізували попередній досвід комунікації депутатів та виборців, і вирішили створити платформу, яка б задовольняла потреби і тих, і інших.

Co-founder стартапу Юрій Дідовець був депутатом Київської міської ради VIII скликання та понад 20 років працював на окрузі та з виборцями. З 2015 року він першим в Україні ввів електронну автоматизовану взаємодію депутата з виборцем в "один клік" через месенджери, що лягло в основу стартапу Deputy.
Що платформа дає виборцям
Deputy для виборців є інноваційною альтернативою особистим прийомам, де можна спілкуватися онлайн із своїм депутатом
мобільний додаток, де можна дізнатися, хто саме є депутатом у конкретному окрузі
відстежувати, як депутат працює зі зверненням, як він на нього реагує
швидко, не виходячи з дому, надіслати народному обранцю звернення/скаргу/пропозицію, розповісти про проблему, підтримати ініціативу сусідів
оцінити ефективність роботи депутата
Які можливості платформа надає депутатам
базово зрозуміти потреби своїх виборців та працювати саме в цьому напрямі
канал прямого зв'язку з виборцем із мінімальними витратами ресурсів
проаналізувати статистику, щоб краще зрозуміти настрої виборців
спосіб підвищити свою впізнаваність та рейтинги
Дмитро Харламов
CEO та фаундер Deputy
Прозорість та зрозумілість Deputy – це можливість вирішити свої проблеми місцевим жителям, а депутатам – не просто ефективно працювати, а й довести, що за нього чи за неї проголосували недаремно. По суті, Deputy є тим інструментом, який показує, чи депутат є дієвим, ефективним, і чи варто за нього ще раз голосувати
Команда стартапу планує масштабуватися по всій Україні та у співпраці з командою " Дія " налаштувати верифікацію звернень.
Додаток вже працює, а тому мешканці та депутати Києва можуть тестувати його функції. Deputy доступний для завантажень у Apple Store або Google Play

© Апостроф, 2021
Made on
Tilda