Фінське видання Yle, посилаючись на дані сервісу відстеження суден Marinetraffic, повідомило про присутність у російських портах на Балтиці нафтових танкерів під грецьким прапором та реєстрацією.
За інформацією станом на 1 грудня, в порту Усть-Луга в Ленінградській області перебував танкер Velos Topas, а поблизу Санкт-Петербурга знаходився ще один нафтовий танкер — Irini. Фахівці Фінського агентства транспорту та зв’язку TRAFICOM підтвердили, що обидва судна мають грецьку реєстрацію.
Видання наголошує, що сама по собі присутність таких танкерів у російських портах не означає автоматичного порушення санкцій Європейського Союзу. Чинні обмеження дозволяють транспортування російської нафти під прапорами країн ЄС за умови дотримання низки вимог. Зокрема, заборонено доставляти російську нафту до держав Євросоюзу. Як приклад наведено танкер Minerva Julie під грецьким прапором, який раніше також заходив до Усть-Луги, але згодом вирушив до Тайваню, що відповідає цій умові.
Ще однією вимогою санкційного режиму є дотримання встановленої граничної ціни на російську нафту. Такий механізм покликаний обмежити доходи Росії від експорту енергоносіїв і не допустити використання цих коштів для фінансування війни.
"Апостроф" писав, що президент України Володимир Зеленський підписав указ про введення в дію рішення РНБО щодо застосування санкцій проти 656 морських суден, які становлять частину так званого "тіньового флоту" Росії. Цей пакет санкцій є найбільшим з усіх, які будь-коли застосовувалися до флоту РФ.