Включення видатків на транспортування вугілля в формулу "Роттердам+" є економічно обгрунтованим, як і використання цінового індексу АРІ2, до якого у НАБУ вже немає зауважень.

Про це заявив член спостережної ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук в ефірі "Еспресо".

"НАБУ каже, що до самого індексу, а "Роттердам+" - це індекс АРІ2, це біржа в Роттердамі, претензій немає, їх все влаштовує. Як виявилося через три роки розслідування. Є питання тільки до доставки, до цього плюса", - пояснив Корольчук.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Експерт звернув увагу, що в газовій сфері діє аналогічна "Роттердам+" формула -"Дюссельдорф+", яка також включає витрати на транспортування. Проте у НАБУ не виникає запитань до "плюса" у формулі в цьому випадку, і кримінальну справу вони не порушують.

"Газ по"Дюссельдорф+" -платимо також ціну з доставкою. При тому що газ видобувається державною компанією, "Укргазвидобування", тільки невелику частину імпортуємо. Там питань не виникає. І НАБУ розслідування не проводить", - зазначив Корольчук.

Він наголосив, що ціна вугілля, розрахована за формулою "Роттердам+", є найнижчою, ніж ціна імпорту вугілля з США, Колумбії чи ПАР.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Раніше генеральний секретар Європейської асоціації вугілля та лігніту EURACOAL Брайан Ріккетс заявив, що введення імпортного паритету при ціноутворенні на вугілля було єдиним вірним рішенням для України, а прив'язка до індексу API - абсолютно коректна.

Наприкінці серпня на нараді у президента з енергетичних питань з'ясувалося, що купувати вугілля за ціною, розрахованої за формулою "Роттердам+", дешевше, ніж імпортувати його з ПАР, США або Колумбії. Ціна за "Роттердам+" становить 1,74 тис грн за тонну, імпорт з Колумбії і США - 1,9 тис грн за тонну, з ПАР - 1,8 тис грн за тонну.