У листопаді цього року Саудівська Аравія, Оман та Ангола випередили Росію й стали головними постачальниками нафти до Китаю. 

Такі дані навела Служба зовнішньої розвідки України.

З російських портів за цей місяць вирушили 123 танкери з нафтою та нафтопродуктами — на 17 менше проти показника у жовтні. Із них 92 судна входять до так званого "тіньового флоту" РФ (77 під санкціями, 15 — поза ними), ще 31 судно не належить до цього ядра.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Сукупний експорт нафти скоротився до 14 млн тонн (101,8 млн барелів), що на 2 млн тонн менше проти попереднього місяця. Найбільше скоротилися поставки до Індії, КНР та Туреччини — разом на 4,6 млн тонн. Інші напрямки також показали спад на 0,7 млн тонн.

За даними розвідки, 2025 рік став першим від початку війни, коли видобуток і переробка російської нафти демонструють стабільне падіння. Через це бюджет країни-агресорки недоотримує щонайменше 37 млрд доларів доходів від нафтогазового сектору, а компанії та вся енергетична сфера втрачають додаткові десятки мільярдів.

Крім того, перший місяць дії санкцій США та ЄС проти "Роснєфті" й "Лукойлу" спричинив помітне скорочення імпорту російської нафти Китаєм. З 23 жовтня до 21 листопада обсяги постачання впали з 41,7 млн до 37,2 млн барелів (мінус 11 %). 

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Середньодобовий імпорт упав із 1,39 млн до 1,24 млн барелів, а частка РФ в китайському імпорті зменшилась з 14,7 % до 11,2 %.

На грудень "Роснєфть" і "Лукойл" запланували лише по три рейси до КНР, що свідчить про різке згортання їхньої присутності на основному азійському ринку.

Як писав "Апостроф", за даними Reuters, ціни на нафту 8 грудня утримувалися поблизу двотижневого максимуму. Інвестори очікують на рішення Федеральної резервної системи США щодо можливого зниження процентної ставки цього тижня та водночас стежать за геополітичними ризиками, які можуть вплинути на постачання сировини з Росії та Венесуели.