Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про перенесення дати запровадження електронної акцизної марки ("еАкциз"), яке спочатку було заплановано на 1 січня 2026 року. Новою обов’язковою датою стало 1 листопада 2026 року. Про це інформує пресслужба Кабміну.
"Старт обов’язкового маркування всіх підакцизних товарів (алкоголь, тютюн, рідини для електронних сигарет) електронними марками буде відкладено на 10 місяців. Нова дата запровадження: 1 листопада 2026 року (замість 1 січня 2026 року)", — уточнили в уряді.
Зміщення строків пов’язане з об’єктивною необхідністю додаткової підготовки ринку та ключових операторів до повноцінного переходу на електронну систему маркування. Метою є мінімізація внутрішніх ризиків для легального бізнесу та споживачів, а також узгодження всіх нормативних актів із новими датами.
Ці зміни до законодавства запропоновано врахувати під час другого читання проєкту Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків податком на прибуток підприємств у 2026 році".
"Апостроф" також повідомляв, що валютні резерви українського Центрального банку досягли історичного максимуму, становивши станом на 1 листопада еквівалент €42,8 млрд. Зростання резервів у жовтні склало 6,4 відсотка, що дозволяє фінансувати необхідні імпортні поставки протягом більше п'яти місяців. Головною причиною такого зростання стали значні надходження від міжнародних партнерів.