Рекламний ринок України демонструє стійку тенденцію до децентралізації: з 2020 року понад 90% нових суб'єктів галузі реєструються як фізичні особи-підприємці. Попри масовість, цей сегмент характеризується високою плинністю кадрів та нестабільністю, оскільки значна частина підприємців припиняє діяльність протягом перших двох років після старту.

Про це свідчить аналітика YouControl.

Популярність формату ФОП у рекламній сфері пояснюється низьким порогом входу на ринок, поширеністю проєктної роботи та залученням фриланс-команд. Проте така структура несе в собі ризики, пов'язані із сезонністю та короткостроковістю ініціатив. Юридичні особи, хоч і реєструються рідше, демонструють значно вищу операційну стійкість.

Continue after commercial
ADVERTISING
picture

 

"Багато підприємців припиняють роботу після завершення проєктів або через зміну ринкових умов. Компанії ж частіше функціонують як стійкі команди, що пояснює їхню вищу операційну стабільність", – йдеться в матеріалі.

Також аналітики зазначають:

Continue after commercial
ADVERTISING

"Дані свідчать, що для ФОП характерна значно вища «плинність», ніж для юридичних осіб. Середній рівень активності ФОП за період 1991–2025 років становить близько 60%, тоді як серед компаній він стабільно перевищує 93%".

Дослідження активності за роками реєстрації підтверджує, що швидке вибуття є системною рисою ринку. Навіть серед суб'єктів, зареєстрованих у 2024–2025 роках, уже помітне припинення роботи: у перший рік цей показник становить 12%, а на другий зростає до 28–33%. Для порівняння, серед агенцій, що з'явилися у 2010–2012 роках, на сьогодні діючими залишаються лише 33–44%.

"Після 2020 року частка ФОП у нових реєстраціях стабільно перевищує 90%, що робить ринок дедалі більш фрагментованим і децентралізованим", – йдеться у матеріалах YouControl. 

Фахівці наголошують, що для об'єктивного розуміння стану галузі недостатньо оцінювати лише динаміку нових реєстрацій, оскільки "високий рівень вибуття ФОП – системна характеристика ринку рекламних агентств".

picture
picture

 

Раніше YouControl повідомляв, що станом на листопад 2025 року в Україні 5 817 компаній та 686 ФОПів ймовірно мають певні зв'язки з російським бізнесом. Найбільше таких підприємств зареєстровано у Донецькій області, Києві та на Луганщині, а виторг таких компаній у 2024 році збільшився на третину, порівняно з 2023-м.